csütörtök, augusztus 6

Jó választás

Tavaly nyáron renováltuk a konyhát, a többször már emlegetett csempét-le-kellene-verni aztán csempézni, (tudom üveg a trendi, de drága is meg ugy sem egyenes a fal, de ez tetszene, meg rozsdamantes is trendi de utálom, proszektura jut rola eszembe meg éttermek konyhái ahol dolgoztam) szoval néhány aproságon kivül kész, aproságokhoz a csempézést kell elöbb megcsinálni.

Ikea konyhát választottunk ár/minöség miatt ez volt a legjobb, több honapig olvastam és terveztem. Gépeket viszont jobbakat választottunk és ennek is örülök. Nem Ikeábol!

Gázunk nincs, palack lehetne, de kösz neeeemmm, robbantunk be gázüsttel, anno mosokonyhában. Platnit indukciost választottam, szuper nagyon, gyors, nem ég rá platnira. Pár fazék/lábos nem passzolt régiek közül, de ezek mennek majd le Bp-re, onnan meg hazahozzuk ami mágnesezhetö. Imádom. Gyorsabb mint gáz (az van ugye Bp-en, össze tudom hasonlitani) pillanatok alatt reagál, beállitom aztán megyek mást csinálni, nem kell várni mint régivel kellett.

Sütöt is egy okosat választottam, ebben végre sikerült nagyon finom kenyeret is sütnöm napokban, életemben elöször sikerült sütöben. Csepp funkcioja is van, az az nem fujja ki a párát. Van kenyérsütö gép, abban szoktam sütni finomakat egyébként, de már csak ilyen vagyok, sütöben is szeretnék:) Nem vagyok ügyes sütésben, se süti, se zsömle, se kenyér, de vak tyuk is talál szemet igy néha nekem is összejön, van hogy 200 pogácsát sütök egyszerre s fagyasztom maradékot.

Viszont miota megvan ez a sütö, szinte csak ebben készitem a hust. Vannak programjai, melyik hushoz hányasra állitsam, beállitom a sulyt hozzá, s lefedett jénaiban közben megforgatom, sk megcsinálja. Van hogy végén átteszem tepsibe, ugy grillezem meg, van hogy szoszosra csinálom, akkor platnin csinálom a szoszt hozzá de nem mindig. Multkor valami csirkefilét csináltam, jo bö kilonyit, mikor majdnem kész volt ráreszeltem 30 deka füstölt sajtot. elekvertem és ráöntöttem fél liter fözötejszint és sütöttem még 10-15 percig. Füszerezést enyhébbre csináltam szokásosnál, mert tudtam azt szeretném ha sajt dominálna. Dobtam bele egy jo adag gombát is. Olyan nagyon finom lett, hogy ajánlom probald ki:)

Most is sül a vacsora már sütöben, most husos nap(ok, holnapra is ez lesz) van, bö 2 kg disznohus, olcson vettem, van benne combcsont, pár napra két (három, néha gyerekek barátai is esznek) tinivel is elég lesz.

Nagymamám mindig sokat fözött, azt mondta éheztek eleget a háboru alatt, Ö még egyszer éhezni nem akar, s az sem teszett neki, ahol kimérték a centire hogy ennyi, ha több kell, éhes vagy még ott a kenyér. Lehet a drágább kajákat olcsobbakkal variálni, de lehessen annyit enni amennyi jol esik. Persze rászolok Chrisre ne csak hust-hussal szedjen, köretet is egyen, de ha belefér köretestöl 4 szelet hus akkor egye jo étvággyal.
Nem is tudtam soha kisadagot fözni, nem is szeretek fözni, de fözni legalább nagyon tudok, igy most, hogy már nem csak ketten vagyunk Danival passzol nekem az adag. Aztán pl paraszttarthonyábol nem tudok annyit fözni ami el ne fogyna még aznap, max ha két nagy lábosban csinálnám. Naná, tarhonya sincs itt, azt is otthonrol cügöljük.
Évekig sokszor kétefelé föztem, tejmenteset Tisszinek, hasonlot mint mienk, sok dolgot meg nem csináltam pont ezért, rizskokot, savanyu krumplifözeléket. Imádja mindkét gyerek a fözelékeket, az bármikor jöhet.

Mára Tisszi szobájában lévö 2 könyvespolc kipakolása a terv, meleg is a szoba, semmi kedvem sincs csinálni, de ha megcsinálom, aztán polcok ki onnan, azt a részt kifestem, akkor Dani könyvespolcai bejöhetnek gara´zsbol, a sok-sok mappáját bepakolhatná oda, lehetne elöszobában is bakugrások nélkül közlekedni meg Tisszi emeleti gardrobja is mappáival van tele... ez se volt a pillanatnyi terveim között, csak a kényszeritö körülmények ;) Áhhh... mikor leszünk már kész??????
Annyira utálom a rendetlenséget, nem vagyok pedáns, de ami sok az sok:( ...s már azt is kitaláltam, hogy itt a dolgozoszobát át kellene festeni, pezsgöszinüre... Nappalit parkettázni kell, az is lesz majd....valamikor.... de akkor már azt is festeni kellene, gondolom... áhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh:)))

1 megjegyzés:

Blogarchívum