szerda, augusztus 19

Ez egy jo nap:).. na meg ami még eszembe jutott...

Föleg mert megvan Sámi:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Elkezdödött az iskola igy csönd van itthon végre. Már ha... Valamikor hajnali 9-kor csörgött a telefon, fel is ébresztett, aztán 10 után ismét csörgött, akkor Chris uj iskolájábol, hogy hol van a gyerek. Mobilja... ott volt csak nem pont ott...

Tegnap Dani vonatozott munkába, mi Tisszivel meg lementünk vásárolni Malmöbe. Elöször az állatkorház butikjába mentünk, Lilinek fogytán a Harrison´s pelletse. Volt a bö kétkilosbol, ez 5x akkora mint a kicsi. A kicsi 160 kr volt itt (multkor 145 a másik helyen, azota vagy felment az ára vagy itt drágább) és majdnem 700 a nagy (kb 18000 ft). Hát nagyot vettem. Ez kb 5 honapra elég, nagyobbik rész bögyébe kerül, egy adag porszivoba egy adagbol meg por lesz, azt nem eszi már meg. Aprokákbol szoktam kicsiknek is adni, kicsit esznek belöle. Nemes nem magevö, zöldséget-gyümölcsöt eszik, hát azt mondják okosok jobb csak és kizárolag PONT ez a pellets mint a mag, akkor miért ne? Persze megkérik az árát, de ha az ember ezt választotta akkor a minimum, hogy megtegyem/megvegyem ami jo nekik. Csipiéknek vettem egy keresztbeágas játékot.

Aztán átmentünk egy nagy cipöboltba, talált is Tisszi egy pár topánt majd a mellette lévö butikban keringtünk, lett belöle 3 nöknek szükséges darab, egy fekete, egy fehér és egy sportoláshoz kellö, találtunk farmer kinézetü cicagatyot, 2 kardigánt, egy nagyon cuki vékony piros -fehér csikos bluzt, körömlakkot, stb....

Utána átautoztunk egy másik áruházba, ahol potom ft-ositva bö 10 000-ért talált egy táskát. Majd kicsit késöbb szomszéd boltban másikat, azt börböl, nöi retikül nagyobbacska.... én meg mondtam, igen 8 napon belül visszavihetjük a már megvetett, de a retikül nem könyvek és mappák cipelésére van és nem arra a bánásmodra ami egy sulis kistinire jellemzö. Igy maradt a másik. Aztán vettem egy pohár kávét poton 700-ért és egy sütit Tisszinek 900-ért forintositva. Neki az nem kell, táska sem kell..... majd mikor már lenyugodott akkor megköszönte és bocsánatot kért, én nem szoltam mig pattogott. Utána már igen, nevetve, hogy olyan mint egy hurrikán idönként, s azt sem tudja az ember mikor kezd beborulni, csak pillanat alatt tör ki a vihar. Majd hazajöttünk, amennyit én utobbi idöben vezetek meg pláne este... hát felhivtam Danit, hogy ha sötétedik kint kell-e valami lámpát kapcsolnom, mondta nem, automatikus, ha a panelt nem látom, akkor elöre tekerjek 1-et a baloldali rudon...
Ehhez a sulis -táskához tartozik, hogy csak a muszáj könyvet-füzetet hozzák haza, nem a szokásos magyar iskolatáska, többi iskolában szekrenyben.

Az iskolakezdés sem dönti anyagi csödbe a szülöket, mivel kell venni testnevelés cuccost, kinti es benti cipöt hozzá, táskát meg esetleg tolltartot. Ceruzátol az összes füzetig, könyvig mindet kapják, könyveket évvégén le kell adni. Ha valamelyik könyvet elhagyják, akkor az ujat szülöknek ki kell fizetni. Ennyi. Ingyenesen kapnak ebédet iskolában. Napközi az fizetös, ovoda is, bölcsi nincs csak ovi 1 éves kortol ha... ha van hely. Elvileg 4 honapon belül kellene helyet biztositani a megyének, de erre sokszor tojnak. Gyerekkel otthon un munkahelyröl-fizetésnélkülin (gyes vagy gyed nem tudom melyik, az van, 360 naptári nap gyermek másfél éves koráig lehet. Igy rugtak engem ki anno, hogy ovit nem kapott Chris, s nem tudtam munkába állni. Az sincs, hogy hamarább jelentkezni oviba, nem. Ha augusztustol akarom- akkor max 4 honappal elötte. Ugye többnyire ekkor van szabad hely, mert ekkor mennek nagyok iskolába hát akkor kaptunk is csak eppen Chris is már 2 éves lett.
Mostanában már gyerekeknek "joguk van társasághoz" igy ha kistesoval otthon a szülö vagy munkanélküli, akkor járhat oviba 3 éves kortol, napi 3 orát. Amikor Tisszi született akkor kisteso születése után napra 2 honapot járhatott aztán semmit. Nagyon hiányzott neki, Ö volt az a társasági gyerek aki imádta.

+ ahogy ez összejött... julius 10-ig járhatott, aztán Dani itthon volt szabin 3 hetet, augusztus közepén pedig elkezdett nagyon fájni a jobb oldalam. Nögyogyász, antibiotikum 2 féle, mondta csak tippelni tud mi bajom, -jol tippelt- ha nem használ gyogyszer menjek vissza, mentem. Ha ez se használ akkor be kell menni hasamba csövel, megnézni mi van. Az sem használt, aztán Dani már egy hétig otthon volt mert nem tudtam ellátni gyerekeket, ekkor bementünk korházba. Féltem, halogattam, mert évekkel korábban elaltattak nögyogyászaton délelött egy kukucskáláshoz s a sebészten ébredtem este, mert ugyan nem szoltak elötte ez lehet -igaz eü-s tapasztalatommal tudhattam volna, de eszemnél se voltam se fájdalomtol, se a 40 fokos láztol- hát altattak tovább, nögyogyászatrol átvittek sebészetre s nögyogyász karöltve sebésszel nagytakaritott bent, minden gennyes volt ami ott bent van, hashártya gyulladás is lett. Mondták is férjemnek nem biztos tulélem, de másfél honap antibiotikum meg a fiatal erös szerveztem a nagytakaritással gyözött.

Szoval féltem, de most csak kukucskáltak, -bár....- s kaptam 2 hétig lorugás antibiotikumokat, fejtem s öntöttem ki a tejet, nem szoptathattam. Kivenni nem tudták a petevezetéket amibe bele volt zárodva az infekcio, a korrábbi nagy hasi infekcio miatt kialakult összenévesek miatt nem tudták kivenni.
Össz 9 antibiotika kurán mentem át, 9.-nél mondtam utolso, s december elején egy sürgösségi mütétet csináltak (2 hetet kellett rá várni, akut az azonnal van, tervezett meg ki tudja honapok vagy evek mulva) felvágták az egész hasam, kivette a bünöst, összenövéseket egész hasban orákig vagdosott amit tudott.
Szoptatás után vittek mütöbe, este fejtem, másnap szoptathattam ujra, akkor még Dani ott maradt Tisszivel és velem, következö naptol pedig a teljesen végigvágott hasammal emelgettem, szoptattam, tisztába tettem a 7,5 honapos gyereket. Szerencsére legalább külön szobát kaptunk.
Aztán karácsonyra meggyogyultam.
Nincs is más emlékem ebböl az idöböl, csak ködös foszlányok, szoptatás- Tisszi nagyon sárga volt 2 honapig, nem tudom miért nem kék lámpázták, egy hét korház is volt közben ezért, állandoan ébresztgettem meg a fejögépen logtam el ne apadjon a tejem, aztán a fájdalom, a fáradtság nem csak a 2 kicsitöl - s Chris ugye nem is egészséges, 3 felnöttet totál le tudott fárasztani- hanem a szinte folyamatos antibiotika szedéstöl is. Karácsonykor elkezdtem magamhoz térni.

Aztán én Tisszi mellett inditottam egy vállakozást igy Chris már mehetett oviba, s mivel 3 évesen elkezdett olvasni szoképekböl, nem tanitottuk csak válaszoltunk ha kérdezett de semmi több, igy felkaptam fejem ez hogy lehet? Montessori pedagogia szerint különbözö gyerekeket különbözö dolgok különbözö korban érdekelnek. Olvasgattam, s mivel állami oviban ugy se volt hely privát Montessoriban pedig találtam 1-et, hát ment oda. (Ugyan az a tarifa.) Nem szoltam egy szot se milyen Chris, ha bevették kitenni nem tudták, annyira a normalitás határain belül volt, az hogy lefárasztotta a személyzetet, hát... A fönöknö is lefárasztotta Öket, olyan szemelyzetvándorlás volt hogy na.... senki se birt hosszabb ideig ott maradni. Ez alapjáraton szülöi cooperativként müködött, nekem ugye vannak ötleteim, néha meg is mertem mondani, többi szülö meg szmk, meg tapsikolt, s jol beválasztottak. Aztán közös erövel, nagyon nehezen de kirugtuk a Sárkányt.
Azt meg hozzá kell tennem, hogy Ö volt az az ember, aki elöször mondta (nem mondhatta volna, nincs joga/képesitése) hogy Chrisszel nincs minden rendben, s mi a baja, konkrétan. Ezt a konkértot nem mondhatta volna, javaslatot további vizsgálatra adhatott. Adott is, voltunk is, pszihiáter pedig egy átlagon felül intelligens, nagyon együttmüködö stb gyermeket vizsgált. Aztán ezt még több pszichiáter megtette késöbb, semmit sem találtak. Mi is, ovoda is, iskola is érezte több van... késöbb derült ki, akkor már kb padlo alatt voltunk mindannyian, rengeteg megalázással. Igaza volt Sárkánynak, az volt a baja.

Hol is kezdtem? Ez egy jo nap... az:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Blogarchívum