szombat, augusztus 29

brum-brum

Csináltam mackot Daninak, már meggyürüzött idöszakban az az kicsit pötyögtem már sve´dül, de tudni még nem tudtam, azt se mi a macko svédül. (Macko Heves megyei neve tocsninak) Igy lett brum-brum s azota is igy hivjuk.

Teltek az évek, Tisszi ovis volt, mentünk valamelyik kis-szülöire (1 ovonö, szülök és gyermek) megbeszélésre. Végén habozva ovonö megkérdezte, hogy nem-e baj, ha kérdez valamit? Oks, kérdezzen. Tisszi azt mondta kedvenc étele a brum-brum, mi az? Itt rösti, bár itt is kicsit másként csinálják.

S akkor legyen itt a saját receptem:
Reszelt krumliba sok feketebors és Kotányi Grill klasszikus füszer. Meg margarin. S goffrisütöben sütjük ill ez az egyik olyan étel amit Dani készit de én füszerezem.

Metikus:) Oszt csíkszedöt használsz-e? ;-))) S tudod-e miért hivják annak, mi a csík?
Azzal Dani is megjárta, mert ö "Kicsikországban" nött fel, aztán lejött egyetemre Skåneba s mondta mit kér, de nem ismerték a kifejezést itt lent.
Büszkét nem szerettem szedni, de enni igen:) Piszkét viszont enni nem szerettem de szedtem.
Barátnöm kimossa a haját, nagyon tetszik:)))

3 megjegyzés:

  1. Nálunk a csík, a tészta volt (a mákos csík, túrós csík ), itt laska tésztának hívják, utálom ezt a kifejezést. Hú, tényleg a főiskolán (Böszörményben) mondták állandóan azt a szobatársaim, hogy kimossák a hajukat, hogy idegesített! :)
    Brum-brum, ez jó :)A piszkét nem tudom, mi az.Ribizli?

    VálaszTörlés
  2. Csík az valami kicsi hal volt, onnan ered a tésztaszürö elnevezése az az hogy csikszedö/halszedö. De nem minden tésztaszürö csíkszedö:) Nekem van itt is, hoztam, pl nokedlit ezzel jo kiszedni.
    De emlékszem a mákoscsík kifejezésre is.
    Ribizli bizony:)
    Nagy pofáncsapás volt ám, mikor megjelent ujra aktivan magyar nyelv az életemben, csak pislogtam a sok uj szo hallatán, értettem többet ugye ombudsman (felelös személy) de hogy lett ebböl ombudsmani hivatal (felelös személyi hivatal)? Mint felelös.. egy hivatal nem az, egy ember igen...Vagy a sok projekt... a terv egy szép szo szerintem, a babaprojekttöl meg falra mászok, mint az ötéves terv vagy mi? Na aztán a böfikéztünk, fájt a hasunk és kakiltunk.. együtt vagy egyszerre??? No meg kari ajcsira törcsit vettünk barinömmel...boááá, inkább csikszedö. LOL na az meg mi? Még nem fejtettem meg.
    Ezt a unokáitok, hogyan fogjak elmagyarázni az unokáiknak? Mert csak remélni merem nem ez lesz a szép uj magyar nyelv.
    Én sk megeröszakolom a nyelvet néha, vagy kényszerböl vagy szojátékbol, tudom, de azért probálok helyesen beszélni s azért nagyon nagy lyuk van ám. Viszont állitolag nem hallani ha beszélek, hogy nem otthon élek ;) Büszke is vagyok ám rá. Egy volt osztálytárs 8 év után, magyar férjjel és gyerekükkel magyarul beszélve ugy törte a magyar nyelvet, hogy azt hittem ledobom magam;)

    VálaszTörlés
  3. Nekünk volt csíkunk az alváriumban :) Rejtőzködő életmódot folytat, ezért akkor láttuk, amikor megvettem, éa betettem az akv.-ba. Utána eltűnt, nem is lett meg. Pedig szép kis hal :)

    Kérdeztem a kölyköktől, hogy mi a LOL? azt mondták, a LOL, az LOL!

    VálaszTörlés

Blogarchívum