kedd, szeptember 1

Elkezdtünk füteni

No igen itt az is elöfordul nyáron füteni kell, idén nyár eleje volt sokszor hüvösebb, de egyébként nem kellett füteni. Tegnap viszont fáztunk. Most nincs bekapcsolva, majd talán este ismét.
Fürdöben többször bekapcsoljuk, zuhanyozás elött föleg. Fürdö a ház leghüvösebb helysége, tájolása miatt nap nem melegiti fel s nincs rosszabb mint meleg zuhany alatt és utána vacogni...brrrrr:( Azt viszont nagyon szeretem, hogy ha fázunk bekapcsolhato a fütés, mielött ideköltöztünk a házba, soha sehol nem volt ilyen.
Ez az elkezdtünk füteni most a nyár végét jelenti nekem, szeptember honapba is beleléptünk, most egy kicsit "gyászolok". Nem vagyok egy fanatikus nyári személy, imádom az ösz szineit, tavasszal a természet ébredését, havas tél csendjét, nyugalmát de azért a nyár a kedvencem.

Sokszor kérdezik az itteni idöjárást... olyan mint otthon, majdnem. Mert a Golf áramlatok melegit. Nyáron max 30 fok, vagy 31-32 de az már kuriozum.
Irtam néhány napja mást jelentenek itt az évszakok.
Durván, nekünk magyaroknak ösz és tavasz mikor átmeneti kabátban járunk.
Itt az ösz kb 3 héttel korábban érkezik, tavasz pedig 3 héttel késöbb = nekem kb fél évig tél van, vastag kabát kell. Daninak és svédeknek a kabát nem jelent évszakot, kb ;) Öszbe beletartozik a tél hüvöse vagy tavaszba is.
De mi délen lakunk, északabbra megint más az évszakok jelentése.
Barátnöm Stockholmtol kb másfél orányira lakik, az innen tölünk kb 700 km. Náluk honapokig jég van az utakon, nálunk csak néha.
88-89 telén volt Nick kutyusom karanténban, egész télen 1 szem ho sem esett ennek akkor nagyon örültem.
Egyszer egy honapig minusz 25 fok volt, ugy kb 7 éve. Arra emlékszem 87 januárban otthon még volt minusz 25 fok, emberek lekezdtek felvásárolni minden ehetöt, beszállitás Bp-re szinte alig.

Szoval kicsit szomoru vagyok, elmulás ismét, hamarosan egy évvel öregebb is leszek, elég öreg vagyok már nem akarok idösebb lenni, most vagy 10 évig maradhatnék igy ;)
Félek is az ösztöl, lesz-e meloja Daninak, gomboc a gyomromban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése