kedd, szeptember 22

Gumik, auto

Mikor multhéten auto szervizben volt, szoltak kellene neki uj cipellö. Hát valahol tudtuk ez az utolso szezonja a nyári gumiknak de sajna a helyzet rosszabb mint gondoltuk. Néhány éve minimum 1,6 mm-nem kell lenni a minta mélységének, mienk viszont itt-ott csak 1mm. Ha elkap a rendör 800 kr bünti, igy aztán hétvégén le se mertem menni Tisszivel nagyvárosba, most hogy már tudjuk.
Mikor Dani mondta még szerviz napján telefonba, akkor válaszoltam, hogy "ugy gondolod üljek le teszteket olvasni!" Igen, igy gondolta. Igy megy ez nálunk, ha valami komolyabb dolog kell, akkor leülök kiokoskodni milyen, melyik... Mikor az autot vettük, még 95-ben, akkor 3 hétig olvastam teszteket, legfontosabb az volt amennyire lehet biztonságos legyen az auto, de olyan dolgok is, hogy ha elakadunk hoban akkor másik kerék átvegye s kihozza autot, s bizony elöfordult már néhányszor jo volt hogy ez volt. Takaritják itt a havat, meg szorják is az utakat a nagyokat, de pl sozni a mi városunkban tilos. Mi viszonylag kis utcában lakunk, Dani évek ota hogy is hivják..alacsonyabb rendü utakon járt dolgozni = kellett az a valami legyen auton.
Akkor nagyon tudtam, ABS; EPS; stb... azota persze mivel nem kell elfelejtettem. Ez volt az elsö uj autonk, még alkudtam is mikor vettük, nem tudtam nem lehet Citroennél :)))) Soha nem volt francia autonk, japánok voltak meg egy Saab régen, de Toyoták ujonnan olyan árban voltak, s olyan kemény rugozásuak, -Chris hányik- egyikben 10 perc után majdnem én is kiprobáláskor, igy lett francia. Azon kivül az ülések kigyulladtak -naná vezetés közben -más komolyabb baj nem volt vele, kopkopkop... Az ülésfütés gyulladt meg.

No a gumik... 2 napig olvasgattam teszteket svédül, számoltam a csillagokat német oldalakon. Nem biztos jol betüzöm, de azért érthetö melyikre gondolok, Michelinnek jobb a reklámja mint a minösége, Goodyear van ami nagyon jo és van ami nagyon nem, egyiknek nem jut eszembe a neve eleg jol befuto volt és a svéd Gislaved is, erröl egy tesztet találtam, az viszont jo volt, de szeretem a nagyobb számokat ilyen esetben. Aztán már csak Pirelli és Bridgestone maradt a szitában, kb azonos minöség utobbi kicsit jobbnak tünt és kicsit olcsobb.
Persze néztem én a nem hirös gyártok termékeit is, de nem. 205-ös nagy gumi, ebben a méretben a legtöbb drága már, ez egy viszonylag olcso életbiztosta´s lehet, egy jo és nem jo -de forgalomba hozhato- gumi között 50 m lehet a különbség megáll az auto vagy sem. No azon az 50 méteren lehet egy szarvas, más állat az uton vagy egy gyermek. Mondjuk a család 1 éves fodrászköltsége a különbség, én nyirbálok, a nyereség erre ment ;)

Igy már csak kb 2 orámba telt telefonálgatás, ugye lehet itt helyben, lehet szomszéd városban, másik szomszéd város Daninak utközben van vagy az a kisváros ahol dolgozik, most nagyvárosig nem akartam menni s felhivtam egy német internetes céget is.
Tudja-e berendelni, mennyi idö s mennyiért. Végül 2 helyi maradt a szitában, egyiknél voltunk már többször, másik minimálisan olcsobb volt de sokkal szimpatikusabb, igaz neki több nap megkapja a gumikat. Kissebb vállakozás, s azt mondtuk támogassuk. Volt egy másik nagyon szimpatikus, de Ö költözik ma´sik helyre pont most, lehet a téli gumik cseréjét majd vele csináltatjuk, gyanunk azt is cserélni kell.
Szoval várjuk a gumikat, várom telefonáljon.
Várom Lili vendégeskedö kalitkáját is.
Várom a zöld kártyát is autoét.
Várom a hidbérletet is, mert mint kiokoskodtam, Dániába a hidon egyszer oda-vissza menni is olcsobb éves bérlet+ jegy mint simán csak ott megvett jeggyel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése