hétfő, szeptember 14

Nagyon finom

Kissebb mennyiségben irom mint csináltam, mert rengeteg lett, még nálunk sem fog elfogyni...

Fél kilo (én egy kilot, de hagyjuk) csirkemell filét befüszereztem s bevágtam a sütöbe lefedve. A füszer ize fog dominálni, ugy csináld, lehet kicsit füszeresebb szokásosnál. Én ezt a füszerezést ösztönböl csinálom, most Görög-Kentucky-még valami Kotányi + fekete bors csináltam, nagyon szeretem a Kotányikat de szinte mindig többet keverek.
Közben ugy kb 30-35 deka most olasz tésztát nagykagylot és szines spirált fele-fele, 10-12 perces fözésidös mindkettö igy egyszerre kiföztem, majdnem puhára, leszürtem, leöblitettem hideg vizzel ne ragadjanak össze. Ezt be nagy jénaiba.
20 deka sima sajtot (füstölt nincs most, ha azzal csinálod a füstölt iz jobban dominál lágyabban füszerezd a hust) lereszeltem.
3 dl tejet szük 2 evökanál burgonyaliszttel, pici vegetával és feketeborssal felföztem, kicsi vajat beleadtam aztán bö 3 dl tejfölt (lehet több) hozzákevertem.
Hust daraboltam, belekevertem tésztába, sajtot is majd nyakonöntöttem a szosszal s be 200 fokra kb 20 perc, kapjon egy kis szint.

Ez a husos variácio most tegnapi kitalácio, nem akartam sima hust s szerettem volna valami tésztásat, hus helyett nagyon finom füstölt tarja-sonka kockákkal, de mennyiségre nem emlékszem.

Ilyen sajtos szosszal -több sajttal- szoktam csinálni a rakott krumplit is meg rakott karfiolt is, utobbit csak kicsit piritott zsemlemorzsával, jo sok szosszal, nyami........
Amiota rakott krumplit igy csinálom, azota a régi csak simán tejfölöst meg sem esszük. Anyut is megtanitottam erre Ö is mondta ez a legfinomabb rakottkumpli amit valaha evett ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése