péntek, december 11

Döbbenet:)))

Hát lehet rajtam kacarászni....

Ugye ez lesz a 22. karácsonyom itt vagyis 21. egyszer otthon voltunk, Anyu utolsoján.
Igy hogy 21 éve s néhány hete hogy itt élek az embernek már kellene tudnia néhány dolgot, elvileg. No már most a svéd karácsonyi kaja helytöl függöen is változik, Smålandban ahová Dani valosi ott a sonkát megfözik vizben, elvileg meg is kellene sütni valami mázzal rajta, s fözölébe kenyérszelelet -inkább barnásat- kell dobni, gyorsan kiszedni s késsel villával enni a sonkához s a többihez.
Van ahol nagyon büdös állitolag teljesen izetlen halat esznek. A minivirslik, majonézes céklasaláta, svéd husgolyok, ez-az s mustár hogy valami izük is legyen, apro sos-édes-büdös halak, valamint halas rakottkrumpliszerüség, aminek szintén csak büze van, ize az nincs egyszer megkostoltam, ill ize annyi volt, hogy muszáj volt kiköpnöm titokban.
Szoval ebböl az egészböl a sonka, krumplival nekem az ehetö kategoria. Nem, nem jajj de finom, stb... ismán annyi legyürhetö ne maradjak éhen.

Elöbb olvasgattam pár embert megkérdeztek mi az ami nagyon finom karácsonykor. Egyik válaszado lengyel volt, az rendben is volt, bár a mézzel pácolt oldalas kissé fura hangzásu.
Egy másik mondta ök indiait esznek karacsonykor.
Na de a többi.... hogy minivirslik, husgolyok, büdöshalak... nyamiii....
Én meg rádöbbentem, nagyon elcsodálkoztam, hogy ezeknek ez izlik? Nem csak hagyománybol vagy mittomén miért eszik? Én eddig el sem tudtam képzelni izlik nekik. Hogy minivirsli meg izetlen gusgolyok gyorsvacsoraként lenyomhatoak néha, de hogy ez izleljen nekik és karácsonykor izleljen....

Mikor kijöttem ide, évekig hol volt ponty, hol nem volt, többnyire sikerült szerezni. Rántva, nagyonfokhagymás -ecetes-cukros-picit sos lébe, mint zelleres -hagymás- krumplisaláta leve de sok belepaszirozott fokhagymával, nagyon finom.
Aztán besokkoltam (allergia schock) haltol, azota nem kostoltam pontyot.
Pulykát szoktam sütni, volt hogy sonkát is sütöttem. Meg beiglit, mákost:) Anyoséknál meg ettük a svédet.

3 megjegyzés:

  1. És most mit fogsz főzni, sütni?

    VálaszTörlés
  2. Én szoktam mézes-chilis (nem papagájos) oldalas sütni, és szerintem az nagyon tuti jó kaja :), de azért Karira nem adnám.

    VálaszTörlés
  3. Pulykát már ha találunk valahol. Ha nem akkor kacsát, az van a mélyhütöben.

    Mágnyes: inkább az oldalasod mind a svédek finomságai ;)

    VálaszTörlés