szerda, december 16

Csodálatos krumpli

Svédek krumplit krumplival esznek, Anyosomnál pl sose kaptunk rizst. Azt hiszem tésztát sem, de az vsz jobb is, mivel fasirthoz képesek tésztát enni. Egyszer kérdeztem Danit mit ettek gyerekkorukban, hát se rizst se tésztát. Anyos vastagon is pucolta a krumplit, mondta mindegy, megterem, disznokat is tartott azok is ették. (Akkor már nem tartott disznokat mikor mi megismerkedtünk. )
Kanyar: Anyosék megvették Anyos szüleitöl a házukat és az erdöt. Fákat mind kivágták, eladták, igy nem kellett bankkölcsön. Uj facsemetéket ültettek. Aztán ott éldegéltek a sorban érkezö 7 gyerekkel. Mikor már elsö fiuknak -A- gyerekei voltak, -B- nek is, s egy másik meg szintén nösült -F- , akkor F-ék megvették Anyosék házát s az erdöt, Anyosék odaköltöztek ahol A lakott. Aztán sok évvel késöbb, pont mikor mi megismerkedtünk akkor költöztek egy másik házba, másik városba, 30 km-re A-tol, viszont csak 9 km-re 3 gyereküktöl, B és C is ott épitett házat kint az erdöben a tohoz közel, ahol Anyos Apja annak idején, s ahol F-ék azota is abban a házban élnek. Gyermek E pedig csak 3 km-re. Gyermek D vagyis Dani, eljött egyetemre le aztán itt is maradt, Hugica G pedig felment Stockholmba tanulni s ottragadt.

Na visszatérve a krumplira.... mi is sokszor esszük.
Dani hozott haza 10 kilot majd elfelejtette már vett s megint vett egy zsákkal. Mondtam nem baj majd sokat eszünk. Hát eszünk.

Csináltam nudlit is napokban, ez volt a másik lelkis Anyus-kaja, gondoltam ha végre elszántam magam a krumplis tésztára csinálok ezt is. Nagyon régen csináltam, igy nem mertem csak 1 kilo krumplibol, olyan lágy lett hogy majdnem tul lágy:) Tisszi nem is tudta nudli krumplibol van, azt hitte liszt mint nokedli. Azota is naponta nudlit rendel. Imádja.

Kedvenc itthon a petrezselymes krumpli, nem csak uj krumplibol, de azért nem téli petrezselyemmel. Aztán, hogy piritottam krumlit a krumplis tésztához, bezony 1-1 pirosabbat kikaptam s bekaptam. Nagyon finom volt, igy ma ismét gözfözöbe föztem meg, majd 2 kilot s 2-szerre lepiritottam. (Petrezselyem nincs.) Hát azt az örömet:)))) Még fiam is jött kikapkodni, de evett már elötte majd 1 kg majonézes bolti krumplisalátát kenyérrel, igy nem volt éhes. Csirkecombokat sütöttem hozza s wook zöldse´get. Még nem volt kész mire Dani hazaért s bekajált, igy mondta nem éhes. De szedett s vett, majd még 2-szer. Mi lett volna ha éhes?:) Tisszi meg szinte mindig duplapofára falja a ha fözök, imádja a föztöm, jo is hogy van legalább 1 gyerekem aki eszi, milyen vacak lenne ha Ö sem enné. Chris csak pár dolognak nem tud ellenállni, teperhetnék, hogy azokat fözöm, de nem, majd kinövi a dacát addig is az Ö hasa bánja ;) Napokban csináltam rántott gombafejeket tartárral s rizzsel, na annak nem tudott ellent állni;)
Valamelyik nap csinálok krumplifözeléket is, tojással ahogy Anyutol tanultam. Nagyon bugyog, ugy ütöm bele egyenként a végén s nem keverem, igy nagyjábol egybe maradnak, aztán lehet vadászni :)
Krumpli, krumpli, csodás krumpli, milyen sokféleképpen elkészithetö s ehetö.

Tudja valaki, hogy a fött krumplikockákat ha igy vajon lesütöm pirosra akkor azt hogy hivják?

1 megjegyzés: