kedd, december 8

Anyu krumplistésztája


Kezdem ott, hogy Nagymamám a nagynénjétöl tanult fözni, aki valaki kékvérü grof szakácsnöje volt:) Istenien fözött Nagyi, Anyu meg nem szeretett, néhány ételt igy is remekül ke´szitett, de Nagyi föztje volt az igazi. (Már amikor nem tömtek meg salátafözelékkel, ezzel-azzal:( )

Krumplistészta mindkettöjük szerint akkor az igazi, ha le van piritva jo alaposan. Ebbe nöttem bele, igy ettem, de már asszonyként nem álltam ott egy orát piritani a krumplit, viszont mikor Anyu kérdezte mit fözzön mire megérkezünk, legtöbbször ezt kértem/tük.
Néha nudlit. Bár azt párszor pepcseltem itthon is.

Igy ez a két étel olyan nagyon-Anyus kaja. Nem is tudtam rászánni magam csináljak, miota nincs Anyu már köztünk.
Krumlistésztára már honapok ota készitem a lelkem, s ma csináltam.
Ugy nagyjábol tudtam, hogy kell, de teljesen biztos se hagymában, se pirospaprikában se borsban nem voltam, igy tegnap jo néhány receptet megnéztem egyet se találtam piritva ill hogy másnap tésztástol piritani... bocs, de ugy inkább nem;) 30-50 dkg krumpli félkilo tésztához! Va´hhhh..

No megpucoltam másfél kilot, apro kockákra vágtam s hogy ne legyen annyira vizes gözfözöben föztem meg mikroban. Aztán bele az uj serpenyöbe, vajat alá s piritottam, itt a képen már majdnem kész. Talán szük félora, talán annyi sem. Kevésnek látni, de ez egy bazi nagy talán több mint 40 centus serpenyö. Átszedtem tálba, serpenyöt papirral kitöröltem, s egy kisfej hagymát nagyon aprokockára vágása után kevés vajon rozsaszinre piritottam, majd hozzákevertem a krumplihoz, kevés pirosaranyat tettem bele, és fél kávéskanál feketeborsot. Fél kilo tésztát közben már kiföztem, azt is hozzákevertem.

Hoztam otthonrol egy zacsko uborkát csalamádéval töltve, (cska 4 db) abbol szeleteltünk hozzá.
Hiperszuper nagyon-nagyon finom lett.
Lányomnak mondtam jol megpiritottam a krumplit, azt mondja hol van ebben krumpli? Azt hitte hus. Ezek után Danit megkérdeztem mit eszik? Káposztástésztát. Igaz most már a 2. nagyadagot tolja befele. Megcsapolták fél liter vérrel, -vérado 3 havonta ad, szokott jönni a busz a térre s küldenek is neki hivot- igy késöbb jött haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése