szerda, december 2

Csibék

Kecskéket sapisokkal szoktam kiengedni, néha 5-öt egyszerre de akkor nagyon kell figyelni. Kecskék jönnek mennek repdesnek, ha már megülnek akkor kitornázták magukat.
Sapisok föleg rajtunk lognak, Totte felfedezte ablakot, ott log egy karika elötte, s odatettem a kicsi iglot is ablak elé, arra szeret rámenni s magyaráz kifelé is. De ahogy Mágnyes soraibol kiveszem, Chilli mennyit dumál, hát Totte nem.
Tottét mikor kiveszem potyizni szokott, szinte vizszintesen sugárban, néha olyan mennyiséget, hogy akkorát még Lili sem tud.
Mindenre kiváncsi, mindent megvizsgál, nem egy félös alkat és nagyon joindulatu is, eszébe nem jutna belénkcsipni de játékbol használja erösebben a csörét mint illene, olyankor rá szoktam fogni kicsit. Molli jokat belénkcsip idönként, pl ha megfogom hogy betegyem, hiszi ö, nagyon sokszor megfogom cska vakarászásra, azért is, hogy ne cska betevés legyen, meg hát jo az neki ha vakarászom, imádja ;) Öt másként nem lehet betenni. Miota Totte van neki, többet játszik kiváncsibb és határozottan boldogabb, már nem log a kalitka oldalán cska este elalváskor, reggel a spárgán ül Tottéval. Néha Totte is megy logni mellé este.
Totte többnyire mageve´skor belefekszik a tálba, ugy eszik s Molli dugdossa kis fejét be Totte teste mellett. Szerencsére a gyümistálba nem fekszik bele.
Lilinek csináltam fajétékokat rágcsálni, nagyon szépen apadnak.
Gyöngyökböl is apad de igy kiderül mi az amit nem tud szétrágni s majd cska olyat kap. Vettem napokban egy vödör gyöngyöt nekik.
Kecskék egyértelmüen félnek Tottétol, de Totte nem kergeti öket. Molli is feljebb van ranglétrán, de ö sem kereti öket.
Fantasztikus, hogy a két sapis mennyire emberbujos igy is, pedig ugye ott vannak egymásnak.
Lilit hagyom utoljára, ugye ö a kedvenc de többit is imádom, Lili az Lili, néha csodálkozom, hogy madár. 1 hete lenyugodott. Kicsit belezavartam az életébe, nyugalmába, megautoztattam napokig, 1 honapig távol voltunk, aztán végre itthon, akkor meg idehoztam egy uj szárnyast. Általában 3 hét 1-1 uj madár megszokása, most kicsit kevesebb lett.
Pár uj szava is van, pl kis csibe, erre elövette ismét a csibész szot, mostanában nem mondogatta s csinált kis csibész-t is, én nagyon csibészt szoktam cska mondani, hogy nagyon csibész vagy.
Teszteltem is párszor ágyban délutáni pihenökor, hogy ha cska beszéltem hozzá akár suttogva de ismeretlen szöveget vagy az ismert szavakat, mondatokat mondtam. Utobbitol hamarább ellazul.
Ez aztán olyan jol bejön neki, hogy egyik délután én fáradt voltam, ö nem, aludtam volna ö meg befeküdt nyakgödrömbe s vagy félorát dumált. Persze aludni nem tudtam, de nagyon imádtam hallgatni:)))
Ahogy látom, Lilinél fokmérö, hogy ha sokat dumál akkor nyugodt harmonikus, ha feszült meg nem szolal, max ha meglepödik valamin nagyon. Bp-en keveset beszélt, ahogy megjött a család ugy többet, nagyobb biztonságban érezte magát.
Elöfordul valamit kimond utánam, nem tanulta meg a szot, csak isme´tel. Napokban kérdezte mit csinálsz? Vasalok, válaszoltam többször erre mondta vasalok. Tegnap is kérdezte mit csinálok, mondtam vacsorát erre ö vacsorát. Többször elöfordult ilyen, elöször azt hittem belehallom, de nem.
Jo is lesz ha vigyázok a számra, néha rászolok, hogy hülye vagy? Nem szeretném hallani töle :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése