vasárnap, január 24

Uj kalitka és a csibék


Lilit mikor megvettük kalitkája sem volt 2 napig, -max betettem volna Csippiébe, Csippi nem szokott kárt okozni, szétrágni dolgokat- de nem kellett. Ekkor tanultunk meg együtt aludni. Jo-jo, tul sokat nem aludtam, de jo edzés volt. Aztán találtam egy használtat, délután Dani arra ment, hazahozta s igy volt idöm kitalálni milyen is lenne jo neki. Már akkor 2 méretben gondolkoztam, de karácsony elött is voltunk, Csippinek is kellett nagyobb kalit és jo drága is volt a nagyobb. Igy a kissebbet vettem, egy honapba telt mig beleszokott, sok álmatlan éjszakával. Nappal meg kint volt, kint lehetett Csippivel egyszerre nem volt probléma. Aztán januárban vettük Tweetyt, ekkor sem volt probléma, kint lehetett a 3 együtt. Majd tavasszal lett Molli, elején elvoltak kint aztán Lili megrázta Mollit szárnyanál fogva s mondtam akkor itt a megállj, mielött nagyobb baj lesz. Aztán lett Totte is aki szintén nem fél Lilitöl. Igy sapisokat nem tudom Lilivel egyszerre kiengedni. Lilinek viszont igy már kicsi volt a kalit, neki ugye alvokuckoja is benne van, az is elvesz helyet. November ota figyeltem aukciokat, nem minden héten, de majdnem, annyira sürgös nem volt drágán vegyem, igy türelem s kalitkát termett:) Jo áron megvettem a nagyobbat, majdnem 2x akkora mint a régi, talán m3 -ben akkora is, m2-ben meg majdnem. Nagyon hasonloan rendeztem be, alvokucko is bele. Lili nagyon gyorsan átszokott, már elsö éjjel benne aludt, én tettem be, de nyugiban volt, második este tettem ide is, oda is, melyik kérdeztem töle? Az ujra nézett, akkor menj oda. 3. este már bement magátol az ujba, erre 4. nap kitoltuk innen a régit. Teljesen békésen megvan, mikor magyaráztam meg mutogattam ujat etetni akart, ez nála a boldogság jele. Most már nincs olyan lelkiösmeret furdalásom, ha be kell zárnom naponta többször hogy kicsik is kireppenjék magukat és a szociális kapcsolatainkat ápoljuk velük vagy olyasmit csinálok amit madárral nem lehet, pl palacsintát teflonokban. Boldog a lelkem, kerekebb a világ, nagyon-nagyon örülök megkapta ezt a nagyobbat. Még ránézni is jobb, ez olyan amin látszik inkább passzol madár méretéhez...és mit csináltam tegnap? Hát azon gondolkoztam, hogy lehet inkább egy 145x145-ös oldalu sarokmodelt kellett volna választani? Normális vagyok? Nem, tudom... itt a link: http://cgi.ebay.de/Riesen-ECK-Kaefig-Voliere-Papageienkaefig-177x145x186-cm_W0QQitemZ200430554443QQihZ010QQcategoryZ77691QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m444QQ_trkparmsZalgo%3DCRX%26its%3DC%252BS%26itu%3DSI%252BUA%252BLM%252BLA%26otn%3D5%26ps%3D63

Mollit teljesen megbabonázta az uj kalit, azon log ha kiengedem, s megy közel Lilihez ha Lili eszik. Lili néha rámorog, de szerencsére nem az a legfontosabb neki lezavarja, én meg folyamatosan házmozom le onnan Mollit.
Bezzeg ha Lili megy sapisok kalitjára, akkor Totte rohan comboskodni, megvédje az házát. Na ekkor szoktam mindent eldobni ami kezemben van, s lehámozni Lilit ugy elszántságában nehogy elfelejtse kezemet ne támadja meg.

Totte nagyon szeret a képrenyö alá bujni, na de! ott a madzag ugye árammal igy folyamatosan szedem ki, alola ami kb ugy néz ki hátára fordulva huzom ki. Erre a kis dög most tovább fejlesztette a számitogép asztalhoz ragaszkodását és rohangál körbe rajta, szintén szedegetem le meg össze. Közben Mollit Lili kalitjárol. Milyen jo is kecskék kis aranyosak, pipegnek és repkednek körbe, miattuk a földön kell vigyázni nehogy széket rájuk toljam.

5 megjegyzés:

  1. Olyan jók, annyira irigyellek érte! Nekünk sajnos se helyünk, se pénzünk, de ha egyedül lennék, tutira összekaparnék annyit, nem érdekelne mennyibe kerül, vagy hogy néz ki a szoba.

    VálaszTörlés
  2. Azért ekkorák nem kellenek a kicsiknek, bár az is igaz kalitka sosem lehet elég nagy.
    Néha van olcson nagyon csini kalitka, pl http://cgi.ebay.de/Papageienkaefig-Voliere-Vogelkaefig-Kaefig-White-Star_W0QQitemZ390116941108QQcmdZViewItemQQptZde_haus_garten_tierbedarf_v%C3%B6gel?hash=item5ad4c81d34
    Vagy: http://cgi.ebay.de/Kaefig-f-Sittich-Grosssittich-Vogelkaefig-Johannesburg_W0QQitemZ220503625162QQcmdZViewItemQQptZde_haus_garten_tierbedarf_v%C3%B6gel?hash=item33570a4dca
    Ezek szerintem szépek, dekorativak, az is amit Cicus vett,
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190316102924&viewitem=&salenotsupported
    Jol néznének ki szobában, na jo Mr Elegánséknál a kristálycsillárhoz nem biztos passzolna;)

    VálaszTörlés
  3. Nekem sajnos hiába mutogatod ezeket, nem értem mit írnak, még a méretet sem, az árat, meg a házhoz szállítás díját végképp nem.

    VálaszTörlés
  4. Ha jól látom, ez 61x 43x 160 cm? Szerintem ez kicsi. A mostani is ekkora, csak alacsonyabb, viszont a magasságot úgysem használják ki.100x 60x 80 cm -eset szeretnék, 100 a hossza, 80 a magassága, gurulós lábbal, két egyenlő részre osztva. "Gyulakalit" 50 e-ért megcsinálná, de a házhoz szállítást majd ugyanennyiért mondta. Na meg 50 e is nagyon sok nekünk.

    Ha ráérsz, megnéznéd, hogy kb.ilyet mennyiért adnának az ebayen?

    VálaszTörlés
  5. Oksi majd keresgélek:)
    Házhozszállitás dija lejjebb, a za´szloknál kb az olasz dij.

    VálaszTörlés