péntek, január 15

Bulnoawzölddi

Ez lett a vacsora:) Röviditése amikböl készült.
Egész szemü bulgur csak másfél decinyi volt már, ezt kicsit átfuttattam margarinon s felöntöttem dupla vizzel, másik lábosban 2 deci tört bulgurt futattam meg, hozzáadtam 1 dl fehér quinoát és a szin kedvéért 1 dl pirosat is. Aztán ezt felöntve hagytam pihenni 10 percet, felforraltam s hozzáöntöttem az egész szemes rotyogo bulgurhoz. Soztam.
Aztán apro "lángon" lassan hagytam rotyogni, néha megkevertem. Mikor majdnem kész volt rádobtam 3 dl zöldborsot a fagyasztobol.
Másik lábosban szintén fagyasztobol Findus Klasszikus wookot megcsináltam, aztán vágodeszkán aprobbra vagdostam, rádobtam a kész *bul*gur, qui*noa* -ra, igy *w*ookolva a *zöld*séget és *di*ot piritottam, egy maroknyit aprobb darabokban. (*:*közöttiböl a neve:) ) Összekevertem s kész. Sült csirkecombok voltak hozzá.

Fiam fözés közben megjelent, s kérdezte mi az amit fözök. No ezek a furcsanevü izék, ezek sokak lettek neki, (túl érdekes képes legyen kajasztrájkolni, regebben a sztrájkolos ideje elött ette, csak nem foglalkozott a nevükkel) igy még Ö is jol bekajált:)

Mennyiség az kicsit sok, de 2 tini és 1 férj, én eszem a legkevesebbet s én vagyok az egyetlen akin ez nem látszik. Rizsböl 5 dl-t szoktam fözni, kb akkora mennyiség ez is zöldség nélkül.

4 megjegyzés:

  1. Na jó, feladom! MI az a bulgur? Ebből csak a borsót, meg a csirkecombot értettem.

    VálaszTörlés
  2. Bulgur egészben olyasmi formáju mint a tejberizsnek valo gömbölyü rizs. Ez is bioboltban kaphato. A tört szerintem nem olyan finom.
    Ezek termések, tele mindenféle nekünk is jo egészséges dolgokkal, sok ezer éve termesztik.
    Bulgur ára nem olyan vészes, quinoa már odébb van, aztán abbol fözés után se lesz sokkal több mint elötte. Ezeket én is csak néhány éve tanultam meg, probáltam ki. Van még egy, az A betüs, azt még nem vettem, látod nevét sem tudom.
    Kusz-kusz inkább szénhidrát alapu, de az is finom, az a legekevésbé egészséges, de jobb mint a liszt.
    Olyan Findus Klasszikust meg a mirelitben találsz, van több, nekem ez a kedvenc vagy inkább nekünk. Ma azért kevertem bele, mert csak 1 kiszacsi volt, viszont mindenki imádja s fél tányért azzal pakolná meg. Igy elosztodott, kicsi még van is. Valamelyik nap meg lesz káposztás tészta, borso fözele´k, stb aztán ezt a kicsit drágábbat ocsobb kompenzálja;)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Amarant-nak hívják azt az a betűvel kezdődő gabonát, és tulajdonképpen a vad formában disznóparéjként előforduló növény pici magja, általában puffasztott formában használják, de így sem nagyobb egy díszgombostű fejénél, alapvetően a dél-amerikai indiánok fogyasztották, egyik fő táplálékukként, mivel rengeteg ásványi anyag és vitamin van benne, különösen magas a vas tartalma....én sokszor joghurtba téve fogyasztom, esetleg sütit is lehet belőle csinálni, olyan kókuszgolyó formát, mézzel és most figyeljetek:) karob-bal, na az pedig valami olyasmi, mint a kakaó, de teljesen más ízzel...etc. ezeket onnan tudom, hogy majd 5 évig dolgoztam egy bioboltban:)...nem ám én jöttem rá egyedül:).

    VálaszTörlés
  4. Szia:)
    Köszi:))) Valami dereng, hogy pattogtatni mint kukoricát...

    VálaszTörlés