szerda, január 6

Lili

Ült a konyhapulton és áááá... aztán szünet, ismét s ismét én pedig szokásostol eltéröen nem válaszoltam, erre egy nagyon hangos felháborodott áááá-t nyomott. Ugy elkezdtem röhögni:)

Csibészkedett, megfogtam s ráültettem, játszora, dumáltam neki, hogy megcsipem a segged s megcsiptem farkát, pillanat tört része alatt mondta "Nem szabad!" Erre ujra megfogtam s ismét "Nem szabad!" Nagyon röhögtem ismét aztán késöbb gondolkoztam el, hogy a kis dög, ennyire tudja mit jelent, nekem nem szabad bezzeg ha ö csipkedi a fülem, stb s mondja is nem szabad, aztán folytatja.

Már nagyon szépen érti Menj el onnan-t!
Ezt ugy tanitottam meg, hogy valami kicsi pihe-puha játékot felédobtam néha, meg rázni szoktam. Most már sokszor ele´g a szo, néha rázok valamit nagyon ritkán kell valamit eldobni.
Szükségessége? Mert vannak olyan helyek, hogy oda se férek átbutorozás nélkül, vagy ha pl a konyhában vagyunk egyszerübb rászolni mint hosszu másodpercek alatt odaérni, vagy fürdöben tronolok, ö meg megy polchoz igaz ritkán, ott nem tudok felugrálni. Van a fürdöben egy kihuzhato fregoli, na ez az ami ritkán van kihuzva, viszont a mosokonyhában miota egyszer átesett a kötelek között s szárnyai tarották fent, ö kétségebe zuhanva, ott voltam, felemeltem s megmentettem, azota nem hagyom kötelek közelében.
Hátránya: élvezi a kis dög, ha volt egy Menj el onnan, vagy is ra´zás is, folytatja máshol, hogy foglakozzak vele vagy tetszik neki, nem tudom.

Délután ha szunykálok, akkor velem alszik. Általában megemelem a fejrészét az ágynak s hátamon alszom, ö pedig mellkasomon.
Mivel a fö érzékszervük a látás, aludni pedig sötétben szoktunk, ha elég világos van kint -nem most télen többnyire- akkor némi fény beszürödik ablakon.
Ez a sötétség többször zavarta, ö az a madár aki nem tud világosban aludni, igy kislámpa is kilöve. No régebben néha morgott meg csipett mig lenyugodott, most már olyan szépen elhiszi csak én vagyok vele ott, hogy abbahagyta.
Elavás elött megnyugtatja, ha ismert szavakat, mondatokat mondok neki, teszteltem direkt ismeretlen szavakkal is, megnyugtatobbak az ismert szavak. Igy sokszor mondogatom azokat amiket tud, hát a repertoár egyre hosszabb:)))
Azt is szereti ha suttogok neki, egyik este film közben suttogtam erre ö hábubububububuhbuhbuh, hábubububububuhbuhbuh, hábubububububuhbuhbuh. Annyira zabáni valo:))))

Megtanulta a szot kérsz, van hogy azt mondja Kérsz puszit?
No a kérsz... kaját. Hát ugye amig csak mutatta, nyúlt mint a kelttészta elérjen valamit, vagy turkálni akart számban, még az ember ellent tud állni, de amikor szépen közli szoval mit akar...hát... Nem, nem mondja mindig de sokszor s sokszor pont azért mondja kérsz, mert nem kapott.
Most már azt is mondja szomjas, még ezt sem mindig mikor szomjas, de szépen áll össze a kis piros fejében.

Tisszi szokta kérdezgetni, hogy is tudtunk madarak nélkül élni?
Meg, hogy ha 2 éve azt mondtad volna egy madár a tenyeremben fekszik s puszikálom a pocakját el sem hittem volna, vagy hogy egy nagy piros madár a szádban akar turkálni, stb...

1 megjegyzés: