szerda, június 17

Midsommar

Ez egy nagyon fontos dolog itt, nyárfordulo, amikor kb a leghosszabb ideig van világos. Péntekre szokott esni, hosszu hétvége. Nagyon sok esküvö is van ekkor, tradicionális kaja, ünneplés, részegség. Nekem ugye magyar kislánynak ez nem sokat jelent, férjemnek pedig nem fontosak az ünnepek igy elvagyunk normálisan. Néhány éve az legidösebb bátyja hivott minket ünnepelni, mentünk is. Ilyenkor kint kell enni, ennek csak és kizárolag az szab gátat ha szakad az esö.
Volt vagy 10 fok, ültünk kabátjainkban és ettük a tradicionális (brrr de pocsék szerintem) kajákat, svédesen, nyammogva, kényelmesen. A csucs kajában az apro hal, ami nagyon sos, nagyon édes, kicsit savanykás és rohadt büdös. Illik enni ujburgonyát, (de ennyit megpucolni? ááá pucold meg a tányérodban vagy edd héjastol) izetlen kolbászok, virslik, talán kis fasirtok, és tejföl aztán eper. No meg az itokák hozzá, nálunk családban ez nem szokott tulzásba vivödni, szerencsére. Egyébként svédek (általánositva) nem tudnak inni, -ha ingyé van pláne- öntik magukba, rövid idö alatt, tul eröset, keverve aztán kifekszenek. Ha valakik hetente 3-szor megisznak 1-1 pohár bort vacsorához, azokra rámondják alkok, de ha rendszeresen hétvégente 1-szer fetrengenek az nem alko:(

No visszatérve .... ültünk, ettek, én illemböl lenyomtam 2 krumplit és 2 falat kolbászt, nyammogtak. Elkezdett csöpögni az esö elkezdtek gyorsabban enni, beálltam tetö alá onnan figyeltem Öket. Aztán ahogy egyre jobban esett, egyre gyorsabban ettek, végül már rekordsebességgel nyomták befelé, nem kuncoghattam, csak befelé ;) Mire már szakadt az esö, szedték össze asztalrol a dolgokat s végre bementünk melegedni házba.
Most ismét meg vagyunk híva:) Chris barátokkal lesz, én mondtam Daninak mehetnek persze, ha jo idö lesz akkor talán megyek én is, de ha megyek is beteszek náhány pokrocot biztonsági okokbol;) S jol bekajolok elötte itthon ;)

Néhány napja mikor hivtam Boscht, hogy beteg a száritogép, a hölgy mondta hogy csütörtökön jo-e, akkor még Midsommar elött meg lesz csinálva... néztem ki okosan fejemböl, hogy ja persze, ez fontos;)
Ma reggel nyolckor viszont kaptam egy sms-t, hogy ne felejtsem el holnap jön a szerelö:)

Midsommartol kb meghal az élet itt, szabadságok, sokan 4-5 hetet kivesznek egyben. Ha pl valamit el kell intézni, allergia orvoshoz vinni Tisszit, akkor vagy elötte, vagy utána. Épitöiparban kb juli 2. hetétöl van a nagy szabi idöszak, összehangolják, vannak akik be is zárnak. Mikor lombikoztunk, akkor még villámgyorsan kértem gyogyszert privát klinikán dokitol, utolso pillanatban jutott eszembe, hogy ezt nekem augusztusban csinálni kell, muszáj(!!!!), kell a gyogyszer szabi alatt -és milyen igazam is volt, az eredmény a szomszéd szobában ül- aztán zárva voltak 6 hétig, mikor nyitottak majdnem kész voltam tojásszedésre.
Hiszek az "energiában", feltöltödésben. Tavasszal mikor elsö lombikot csinálták, akkor 9 érett petesejt lett, 4 megtermékenyült, 2 jol osztodott azokat betették, de nem tapadtak meg. Augusztusban, szabi után, azonos mennyiségü hormonoktol, 16 tojáska lett, 11 megtermékenyült és mind jol osztodott, kettöt betettek, s ikreket vártam hetekig, majd másik baba elhalt.
Irtam, hogy mennem kell augusztusban szedésre, nagyon-nagyon erös megérzésem volt, hogy mennem kell, csinálni most van itt az ideje, most sikerülhet. Boszorka vagyok néha ;) Aztán mikor már csak 1 baba volt, mondtam végig lányom lesz, cukkoltam Anyost (6 fia és egy lánya van) hogy lány lesz, Ö cukkolt, hogy de ha fiu otthagyod a korházban, dehogy, de lány lesz. Mikor a kiirt idö elött majdnem két héttel meglett Tisszi, s hivtam megvan a 20. unokája és lány, nem hitte el, azt hitte viccelek, át kellett adnom Daninak a telefont:)))) De jo is volt... olyan nagyon boldog voltam, kicsi koromtol két gyereket szerettem volna, elöbb egy fiut majd egy lányt és össze is jött, bár nagyon nehezen. Nagyon szerettünk volna több babát is, de olyan bizonytalan és akkora költség -több havi netto jövedelem 1 probálkozás, fagyasztottbol kb 1 havi netto bevételünk lett volna- s föleg a pszichés része, a vágy és csalodás, nem mertünk belevágni és ha belevágok akkor addig mentem volna mig lehet mig a betonfal állit meg ha 5-ször akkor ötször probálkozni, mert vagy igen vagy nem.....
Annak kell örülni ami van, nem azután vágyakozni ami nincs! Örülök ;)

4 megjegyzés:

  1. Fantasztikus egy nőci vagy Te, örülök, hogy megismertelek!!!!:-))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, én is ugyan ezt mondhatom Rolad:)

    VálaszTörlés
  3. :)Tök jó, hogy leírsz ilyeneket. Sokkal hitelesebb információ hordozó vagy, mint az utikönyvek :)
    A svéd kaját valahogy nem kívántam meg, és az esti pohár borommal/pezsgőmmel még alki is lennék. Inkább maradok, bár annak sincs sok értelme :)

    VálaszTörlés
  4. Csipet soval olvasd, hisz csak a saját különbejáratu véleményem, meglátásom ;)

    VálaszTörlés

Blogarchívum