szerda, november 18

Régen és most

Nem értem én ezt...
Hajdanában danában férjhez mentem, háztartást be kellett inditani, lett sima zománcozott néhány edény -ezek még mindig megvannak, alig használtan- néhány teflonos meg néhány rozsdamentes. Egyszer-egyszer kellett valami uj, akkor vettünk, de sok évig jo volt 1-1 edény, a teflonosak is.
Utobbi idöben teflonosak valami rekordsebességgel mennek tönkre, "folyamatosan" vásárolgatjuk az ujakat.
Tavaly indukciosra cseréltük a tüzhelyet, pár edény nem használhato rajta, azokat levittem Bp-re, lett néhány uj is véve. A tüzhellyel ajándékba kaptunk egy huper-szuper svájci nagyon drága teflonos serpenyöt, arra mondtam én használom, hagyják békén.
Aztán mig Bp-en voltunk fiuk sütögettek, ebben is de szerencsére ezt nem vágták tönkre, másikat igen, "felnyársalták" a teflont rola, kuka.
Fiam miközben éppen husgolyokat (azok a kicsi svédek mint Ikeában is van) csinált én pont levettem 9-esröl a platnit 5-ösre, közölte :"Ezek a husgolyok nem jok, Lidlben vettem de belül jegesek, kivül égettek" megmagyaráztam miért:))

Szoval... nincs sok edényünk, Anyunak sokkal több volt, ki is dobáltam nagyon sokat, aztán rájöttem, Ö hütöben is kissebb lábasokban tartott ezt-azt, én meg jénaikban, igy persze kevesebb lábas kell. Lábast asztalra sem teszek, tálakban tálalok, Bp-en meg ritkán tettünk ételt az egyébként is kicsi asztalra, de ha igen ott sem lábosban.
Mostanában teflonok, akkor is ha csak én fözöcskézek benne, már az indukcios tüzhely elötti években is, olyan vacakok. Nem a legolcsobbakat vesszük, de nem is nagyon drágákat, bármi nem jo, csak mágnesezhetö most már. Vannak öntöttvas edények is, de nagyon nehezek. Egy palacsinta sütö se legyen 2 kilo, mert nem tudom dobálni.
Ilyen apro dolog, tele vannak a polcok edényekkel és nem találok megfelelöt nagyságra, sulyra, mágnesezhetö és ár/minöség s persze, szivesen fizetnék vagyont egy edényért -ha ez annyira jo lenne és fontos nekem- de eccerüen félek tönkrevágják, ezért sem.

Mosogép (és hasonlok): azt mondják mostanában 5 évre tervezik...
Száritogépünk feladta, mosogép tegnap ismét nyikorgott....
Bp-en a nagyon sokéves kis Minimat ha nem is mos olyan tisztára mint itthon a gép, hajlamos ugrálni ha nincs benne elég sok ruha vagy nem egyenletesen, sok vizet is használ de mos (kopkopkop) és rendesen öblit bár én egy cenrizést beiktatok öblitéskor extrán.

Volt anno egy zár, elromolhatatlan magyar találmány, nem gyártják, mert akkor nem tudnának ujakat eladni, a modern és aranyáru zárak gyakran 2-3 év alatt feladják, záras szerint.

Vettem drága bluzokat, voltak amik 2 mosás után tiszta "ragyák" lett, vagy nagyon erös alakváltoza´son ment át, vagy szinét hagyta el, olyan itthonra még jo, s vettem olcsot ami évek ota birja, ár sem garancia semmire. Nem folyatom a sort, de folytathatnám.

Elegem van és tiltakom, hogy kizsákmányolnak, hogy a pénzemért nem azt kapom, amiért fizetek,
hogy félnem kell mikor mi megy tönkre mert nézzük csak...
moso és száritogép
konyhában: hütök (2 db, 180 cm magasak), szagelszivo, tüzhely, odébb sütö, ezek tavaly legolcsobb helyen és ott is lealkudva voltak 38 000 kr, (majdnem 1 milla forintban, jo gépeket akartunk, indukciosra annyi évig vágytam hogy ahhoz meg ragaszkodtam) mosogatogép, mikro elötte 1-2 évvel lettek cserélve, mikro gözföz, grillez, meleg levegövel süt, chrisp s ki is van használva. Elözö 5 évet birta egy javitással á/ 700 kr.
Mosogép ami szoba jöhet 10 000 kr felett ma már, s ha Bosch is annyi meg Miele is akkor utobbi... de arra sincs garancia Miele birná.... Avagy ma már ugy vásárolj, hogy vettél valamit kezdj el sporolni az utodjára, tégy boritékba minden honapban x összeget s ha szerencséd van marad belöle ha nincs akkor meg potolhatod ha feladja a drága gépecske. S ezt meg lehet csinálni velünk vásárlokkal, s mint ha egy kartel lenne jol összebeszéltek, ez is az is meg amaz is sz@r.
Na megyek berakom a követlezö adagot mosni, talán még kimossa a gép:( fuu de haragszom a dög gyártokra:((((((((((((

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése