kedd, november 17

Összeszoktatás

Mikor kecskefiu barátnöt kapott napokig nézték egymást aztán repkedés együtt majd proba rövidebb idöt egy kalitban, az egésznek volt egy összeszoktatás jellege.
Ez a két kis sapis is elöször nézte egymást, aztán kalitkán kivül találkozo, s egymásba szeretettek, erre azt se tudom mondani összeszoktatás (pedig hát az volt) hisz nem volt cél összeszokjanak, csak annyi nem ártana ha egyszerre repkedhetnének szabadon.
Most a 4 kicsi kint lehet egyszerre, ügyelek, de ugy látszik nem törödnek egymással, lehet ebböl még összetüzés amikor rendezik a ranglétrán ülés helyét.
Lili kint lehet a kecskékkel, vigyázni kell Csippi ne támadja, Tweety távolságot tart és nagyon békés kis joszág.
Molli viszont nem tudja neki bárkitöl is félnie kellene:( Pedig lett volna már oka megtanulni tartson Lilitöl, de vagy buta vagy nagyzási hobortban szenved;)
Totte most tanulja merre hány lépés, hát szo mi szo figyelni kell rá, ne menjen többiek kalitkájára.

Elkezdtem Lilit is kalitkában etetni, (eddig kint evett) föleg azért mert unalmában többet eszik, mint a kinti szabadságban, már pedig elég nádszál a hölgyemény. Most többször is van kalitkában, mert többieknek is kint kell lennie akkor is ha csak én vagyok itthon, Tottet ugye szocializálni is kell. Másik ok pedig, hogy lehet jön egy olyan periodus, hogy naponta korházban leszek nappal, hetekig, jobb ha nem akkor éri meglepetés hirtelen.
Totte egy zabagép, többet eszik mint Lili, kb oránként megéhezik. Mivel Molli meg utánozza, ö is eszik, hizott is 3 grammot most 63g, Totte is eteti. Totte is hizott, már 160 g.

Kalitkát rendeltem 2 hete hétfön, most pénteken hozták volna ki, de bedeglett az autojuk ami erre jár.
Igy inkább lementem Malmöbe elhozni péntek délután, Tisszivel, imád jönni velem, jo nagyokat szoktunk beszélgetni kocsiban.
Este összerakáskor derült ki, hogy 2 csomagban küldték, a kissebbet viszont felküldték ide a trafikba, ami hétfön lesz nyitva ujra. Azt hittem felrobbanok, a barom Shenker szállito cég:(
Aztán szombaton rájöttem, (vagyis inkább álmomban vaciláltam össze, hajnalban) hogy ha Lili tepsijét felülröl leveszem, s leteszem az uj kalitba valamint rácsát alulrol felteszem uj kalitra, akkor használhato. Igy tettem, be is rendeztem ideiglenesen tegnapig. Tegnap meg helyrekerültek a hiányzo dolgok is, felcsavaroztam tálkatartokat a kis ajtokra, stb... alakitgatom nekik. Csináltam uj játékokat is, Lilinek is, utobbi idöben oda meg vissza van gyöngyökért, kapott ö is egy fél kokuszdiot több helyen megfurva s gyöngyökkel, egész délután azzal játszott. Kiderült mi az amit szétrág, azokat potoltam este olyanokkal amit nem rág szét. Ma még folytatom, csinálok kecskéknek is, sapisok már kaptak de nem érdeklödnek.

Alvás:
Miota együtt is alszanak, még a régi kalitban, Molli lement a kalit aljára, ujságpapirja alá, ott aludt, Totte egy bojthoz bujt. Uj kalitban Molli logott oldalán, 2 éjszakát, Totte mellébujt logni. Ma éjjel viszont már egy kötélen ültek összebujva. Ahhoz képest mind a két faj, valamiben benne szeret aludni az eddigi belebujhato dolgok nem kellettek.

3 megjegyzés:

  1. Nem tudom láttad-e, Ropinak ilyen iglut csináltam. http://madaras-metikus.blogspot.com/search/label/s%C3%A1tor

    A földön van, de kell neki, hogy valamiben elbújjon. Általában csak a fejét dugja be, nagyon röhejes:)

    VálaszTörlés
  2. Mi bajod van, hogy kórház fenyeget?

    VálaszTörlés
  3. Itt most még le sem mennek kalit aljára, "messze van" de ötletetet köszi, probálkozás folyamatban, tegnap egy nagyobbacska dobozt tettem fel, majd lefotozom.


    Évek ota napi szinten fájdalommal élek, izom, izületek. Már az is kiderült -ha ezt egyáltalán le tudom jol irni- fibromyalgiám van, ami valami olyasmi hogy ok nélkül is fáj hol itt hol ott, tulérzékenység fájdalommal szemben. Kértem javaslatra beutalot körzetitöl fájdalomklinikára, hátha tudnak segiteni, most megyek majd kivizsgálásra honap végén hozzájuk. 12 oldalas kérdöivet kellett kitölteni -s küldtek meg egyet, ez meg még több amit kitöltve vinnem kell magammal- no elsö után azt irták vsz 5 hét korház nappal, kezelések, gyakorlatok, fájdalmak csökkentésére és könnyebb együttélésre a fájdalmakkal. De hogy ez tényleg igy lesz-e majd kiderül, megnézik van-e remény segitségre. Lehet még az sincs:(

    VálaszTörlés