péntek, július 17

Béki Petinek irtam volna...

...hosszu is lett, meg el is csatangolnak a gondolataim, igy egy saját post inkább.
Téma: http://kiberloves.blogspot.com/2009/06/hova-lett-jpa.html

Svédország: Lakcimkártya az nincs. Anyám nevét sosem kérdezték, söt az én lánykori nevemet sem.
Házasságkötési szándékunknál (21 éve) elhitték mert ezt mondtam és alá is irtam, hogy nem vagyok házas.
Mivel ekkor még a papok intézték az anyakönyvi ügyeket, városházán volt a svéd esküvönk (valamikor 90 valahánytol már adohivatal intézi) a magyar "Hivatal" nem akarta elismerni házasságot kötöttünk, Svéd Nagykövetség beszélte rá öket. A magyar pap aki esketett minket Mo-on, tudott svédül, Ö el is hitte már házasok vagyunk. Egyébként itt 1 helyszin az esküvö, vagy városháza (kevesen) vagy a pap elött tett eskü.

Elöfizetéses mobilvásárlásnál csinálnak pár perc alatt egy hitel-képességit, számitogépen lekérik. Ennyi. Elég a jogsi hozzá, vagy személyi (ez nekem nincs, mert jogsi elég, kivéve EU-n belüli utazásnál) esetleg utlevél (ilyenem sincs, de van magyar személyim, azzal utazom).

Magyar bank: sk fizetek be pénzt a saját számlámra, kérik a lakcimkártyát.
Nem elég ha számlám és pénzem van, amihez még hozzáteszek a zsebemböl? És ha nincs lakásom nem lehet számlám és pénzem?
De lehet, ha külföldi vagyok. Akkor elég az utlevél -megkérdeztem dühömben, mert tudtam, hogy nem magyar állampolgár férjem is nyithatna számlát- nem kellene lakcimkártyája is legyen.
Ez is diszkriminácio;)

Van ám bürokrácia itt is böven, ajaj de mennyi.

Azt viszont szeretem itt, hogy legtöbb dolgot telefonon keresztül el lehet intézni.
Kell egy recept, szokásos gyogyszer -nem egy antibiotikum pl, mert kitaláltam én, nekem most az kell! - leszolok növérnek a rendelöbe, doki kiirja, fizetek 50 kr-t ezért, ha nincs szabadkártyám és doki számitogépen leadja gyogyszertár számitogépébe a receptet. Kiválthatom másik városban is.

Telefonálásrol jut eszembe:
Ha valami nagyobb-drágább dolgot akarok venni, körbe szoktam telefonálni, hol van, hol olcsobb. Ezt meg is szoktam mondani, igy bele is szoktam csuszni olyan ajánlatokba, hogy lejjebb megy az árral:))))
De volt rá példa a lusták informáciok helyett közölték, nekem az jobb ha bemegyek és megnézem. Erre ugrani szoktam, hogy: El tudom dönteni, nekem mi a jobb! Ha az lenne nekem jobb, azt tenném! Mellesleg nem abban a városban lakom, szerinted tolokocsival könnyü odamenni az üzletbe?
Nem, nem ülök benne, csak a pumpám;) Egyszerüen rühellem ha meg akarják mondani mi a jobb nekem és csupán csak azért mert lusta megkeresni néhány gombnyomással vagy kollega megkérdezésével a nekem kellö informáciot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése