szombat, május 16

Patricia az az Tisszi és nevek

Még szép, okos, ügyes és bájos voltam (az az gyerek) mikor Anyu huga a legkissebb fia mellett vigyázott egy hasonlo koru nagyon édes kislánybabára is, Patríciára. Nagyon szép neve volt, édes is volt a kicsi . Aztán ugy 15 évesen eldöntöttem, a lányom Patrícia lesz, Nagymamám pedig mondta ha lett volna még egy lánya, akkor szintén ezt a nevet kapta volna. Istenem, miért nem hatott oda szüleimre, ne Apu után kereszteljenek Gabriellának? Mindig utáltam ezt a nevet, az összes becézésével együtt! Már másfél évesen, toppantva kikértem magamnak a Gabikát, s mondtam mást és ki is tartottam. Aztán huszonévesen hivatalosan is váltottam, mire? Nem irom ide, a lényeg itt ki se tudják mondani, igy itt a megmaradt 2. nevemet használom hivatalosan, de itt viszont semmi bajom vele, mert olyan nagyon lágyan ejtik ki és énekelve s nem akarnak becézgetni.
Szoval becenevekböl egy életre elegem lett, fiamé össze is jött rövidre és velösre, de a Patricia az nem. Azt viszont svédek is becézik, Patti_patte, ami kismellüt jelent, na neeeee... (..s szerintem C-ig Ö sem áll meg)
Ott álltunk az ujszülött gyerekkel, s vitatkoztunk, én hátráltam volna Dani viszont ragaszkodott. Aztán honapokba telt, de megszültem a Tisszi szot is, közben adohivatal már fenyegetett, hogy kell gyereknek név, letelt a 3 honap, muszáj megmondanunk mit akarunk, de ekkor mi még vitáztunk. Aztán megegyeztünk, ragadjon rá a Tisszi név, ha már van egy akkor kevésbé probálják másikat ráragasztani s mehet a Patricia (Patrisziának ejtik, ami nekem jobban tetszik neki meg magyarul tetszik jobban ) . Ujjé lett a gyereknek neve s a legszebb nöi nevet kapta:)))) Viszont ha tölem hallja akkor tudja aja-baja van valamiért:)))

Nagyon nehéz dolog ez a névválasztás, passzoljon is az illetöhöz, egész életében viseli talán, itt vagyok élö példának a melle´fogásra, mennyire utáltam s keveset tudtam tenni ellene gyerekként külsö közegben/iskolában.
A divatneveket utálom, amikor szol az ember és melyik, mert a csoport ötöde "X", vagy tudni ha Christina itt akkor a negyvenes években született vsz, ha Patrik akkor a hetvenesekben vsz aztán persze lehet valami divatnév késöbb, pech vagy jöhet mint pl Ariel mosopor, Barbarának a felfujhato szexbabákat keresztelték le, stb... hosszu a sor. Az ilyesmiket be is tiltanám, legyenek fantázia nevek, de ne élö ember társitása hozzá. Persze, hogy nem keresztelném Barbarának a lányomat ezek után, de ha elötte már az lett volna? Valahol undorito és felháborito. Egyedül talán a hajo és autoneveket fogadom el, bár Mercédesznek se keresztelném a lányomat ....bár Porshe fiunak? :)))) (Annak se!) Ugy tudom nem engedélyezett ;) (Ahogy tudom embernévböl lehet autonevet adni, forditva már nem szokásos, de terjed már, lett már néhány forditott is.) Milanonak vagy Parisnak se keresztelném a gyerekem, de Sopronnak? :)))) Na nem, annak sem, csak imádom a várost és lehetne férfinév is hangzásilag. Itt van Björn, ami medvét jelent, otthon van Farkas, meg Barna.
Itt van egy név ami majdnem ugyan az mint a trágyázás. Brrr....

Ugye az se árt ha nemzetközi neve van az embernek, sose tudni ki hol fog élni.
Szerencsére mind a két gyerek elégedett a nevével, szinte nincs is ezekböl a nevekböl másik gyerek itt ahol élünk, igy ha nevük szoba kerül rögtön tudni kiröl van szo, nem kell kisakkozni kiröl is lehet szo.

Valami még kavargott a fejemben ezzel a témával kapcsolatban, nem Lakatosék Dzsennifer Klarisszája, valami más, de kiesett, ha fontos majd leirom, ha meg nem akkor homokot rá:)

1 megjegyzés: