hétfő, március 2

Almaleves

Évek ota nem csináltam, mert Tisszi allergiás a tejfehérjére, most az utobbi idöben ehet valamennyit és egyre többet, de ha sok egy adagban mutatja a böre, vagy ha telitödött akkor a kevés is mutatkozhat. Már nem lesz ekcémás, csak fehér pöttyös, lenne nyilván ekcéma belöle de mivel ha mutatja magát a telitettség, akkor stop van. Mikor kis mennyiségre szabadot kapott a tüneményes allergia dokijátol, akihez 1 éves kora ota járunk, akkor ehetett 1 turo rudit naponta mennyiség. Tej a vacakabb dolog, akkor inkább tejszin, mert a tejszinben lévö zsirmolekulák lekötik a fehérjét, igy kissebb a riziko reagál rá.
Tehát ezért nem volt almaleves, rájöttem már lehett volna, de csak tegnap. Most viszont már eheti tejjel, ha mutatkozna telitettség csinálok neki külön zabtejjel.
Almaleves: 1 kilo pucolt, darabolt alma, annyi vizben ami éppen ellepi, 20-25 deka cukor alma izétöl függöen és kicsi fehéj, szük 10 percig fözni. 1 csomag pudingport -nem cukrozottat, vagy ha cukrozott akkor kevesebb cukrot almához- elkeverni 1 liter tejjel, s ráönteni almára. Tettem még hozzá kb teáskanálnyi Knorr instant szoszport és 2 teáskanálnyi vaniliás cukrot, ezek az eredeti receptben nem voltak, ajánlás citromos izhez valami viszont igen, de csak citromos majonéz volt itthon, igy semmi citromos iz nem került bele. Eredmény? Hát az az, hogy most biztos, naponta fözhetek, minumum 1 hétig, annyira finom lett :))

1 megjegyzés:

  1. Én szoktam almalevest, meg almamártást is, de csak én eszem :) Így viszont mind az enyém :)

    VálaszTörlés