kedd, március 24

Amikor kicsi voltam

  • 50 fillér volt egy gomboc fagyi, amikor kicsit nagyobb, már iskolás voltam akkor 1 ft. Az utcánk folytatásaként a másik nevü utcában volt egy cukrászda, olyan habos könnyü nagyon finom fagyijuk volt. Néha ha sk csinálok fagyit, amikor éppen kész van, akkor tud majdnem ilyen finom lenni:) Az 1 ft-os fagyi miatt loptam, Nagypapámtol 2 ft-ot. De alapos ember volt és rájött a hiányra, meggyanusitotta a barátnömet. Nagyon szégyeltem magam, de elismerni sem mertem. Azota sem loptam, illetve véletlen egyszer egy uborkát, de visszavittem kifizetni.
  • 10 fillér volt a pici kocka boci csoki
  • Volt tejjegye a szomszéd unokájának, nekem sosem volt, de idönként engem szalasztottak kisközértbe a ö tejéért. Nagyon igazságtalannak tartottam, hogy nekem nincs tejjegyem, bár nem szerettem a tejet.
  • Egyszer megértettem a jobbot és balt, az ügyes kezed volt a jobb. Nagyon örültem végre tudom. Ha férjemnek azt mondom jobbra kanyarodj, akkor balra megy és 90%- ban jo irányba megy, a maradék tizben pedig jogosan reklamálok, hogy mondtam jobbra kanyarodj:)) (Többnyire mutogatni szoktam már;) )
  • Kevertem a petrezselymet és a zellert, aztán végre beazonositottam a szagukat a nevükkel, letéptem a levelükböl és szagolgattam, ha Nagymami kiküldött hogy hozzak a kertböl. De sokszor addig szagolgattam, hogy elfelejtettem mit is kért:)
  • Nem értettem a naptárt, de honnan tudod milyen nap ha nem tudod és honnan tudod hányadika ha nem tudod milyen nap van?
  • Lelepleztem a Mikulást 5 évesen, hogy teszi be az emeleti ablakokba és az ablakok csak belülröl nyilnak.
  • Egyik szomszéd unokáját megölték, másikat kapu alá csalta egy pedo, de ö ugy kiabált és sirt, hogy elengedte. Egész gyerekkoromban rettegtem pedofiloktol. Másik oriási félemem az volt, hogy Anyu meghal. Egyszer a saját árnyékomtol ijedtem meg, lélekszakadva rohantam haza.
  • Sokszor esett a ho, egyik évben kerti hoember alá került a kesztyüm, tavasszal mikroméretben megtaláltam, börböl volt puha bárányszörrel, 1 ujjas. Hegy aljában laktunk, ház mellett utca, meredek és elég hosszu, remek szánkozásra. Egyszer Nagypapa a sarki hokupacbol emelt ki, belebuktam fejjel s csak kapáloztam fejen álva, de ki nem tudtam mászni. De sokszor is kértem: Papa menjünk szánkozni. Szegény de sokat fagyoskodott, hogy örizzen engem.
  • Elsös koromtol az utcánkban lévö iskolába jártam, 3 kis uttesten kellett átmenni odaérjek. Egyszer az iskola sarkán közvetlenül lévö utcánál egy jobbra kanyarodo auto majdnem elgázolt. El sem mertem mesélni otthon, azt hittem sokáig az én hibám volt, pedig nem. Ugyan ugy alaposan körülnéztem, ahogy belémplántálták. Akkor is voltak barom soförök.
  • Nagymama naponta fözött, levest is és még valamit. Mindig kérdezte, mit fözzek ma? Mama, semmit, együnk zsiroskenyeret hagymával. De csak néha lehetett rábeszélni erre. Ugy szeretnék még egyszer enni a dinsztelt husibol, amit annyira szerettem. Fogalmam sincs hogy csinálta.
  • Nem volt tévénk, igy malmozásban verhetetlen voltam 5 évesen. Szomszéd felnöttek is átjártak én is kártyáztam felnöttekkel, kanasztáztunk és snapszliztunk. Nagyon tudtam játszani, nem hagytak nyerni. Kanasztában ha sokat nyertem kicsit nehéz volt összeszámolnom.
  • Aztán vett Anyu tévét Nagyiékhoz. (Váltak szüleim másfél éves koromtol, Nagyiéknál laktunk, 7,5 éves voltam mire végre a saját lakásunkbol Apu ki lett költöztetve, millio birosági per után. Majd egyszer elmesélem.) A tv egyik kis lábát én csavarhattam be. Már nem emlékszem, hogy s mint, de volt(ak) olyan napok amikor nem volt adás. 1 csatorna volt, késöbb már a saját lakasunkba is vett Anyu tévét, azon már kettö, igy ha olyan müsor volt, amit nagyon meg akart Anyu nézni, hazamentünk.
  • Kertben volt faporolo, nem egy stabil darab, azon tornáztunk szomszéd gyerekekkel. Volt hogy Anyu naponta szedte belölem a szálkákat, fenekemböl, combombol is.
  • Más kisiskolás voltam és néhányszor elöfordult, hogy volt valami iskolatévé adás, és az iskolában rossz volt a téve. Az egész osztály 36-38 gyerek szépen hazasétáltunk hozzánk és megnéztük az adást. Teljesen természtes volt Nagyszüleimnek is, hogy egy iskolai osztály elfoglalja a nagyszobát:)
  • Iskolában hátra tett kézzel kellett ülni. De rend volt és lehetett tanulni. Alig néhány gyereknek volt testvére, a legtöbben a hegyröl jártak le busszal, a hegyröl, csodás villákbol az elkényeztett egykék ;)
  • Az elsö lecke az volt, hogy egy vonalat kellett huzni egy papirra. Mondta tanárnéni, hogy nem szabad vonalzot használni. Igy én féllábamat az iroasztalom elötti székre tettem (Nagyiék szerint) és kivettem bérletemet a fiokbol, azzal huztam vonalat. Ö másnap reklamált, hogy mondta nem szabad vonalzot használni, mire én, hogy nem használtam, bérletemet használtam, azt nem mondta nem szabad. Pár nappal késöbb szülöi értekezleten megdicsért Anyunak, hogy találékony gyerek vagyok:)
  • Rengeteg paradicsomot beföztek Nagyiék nekem ivolének, bemenetem a spájzba, cuppp belevágtam ujjamat a celofánba és glugg-glu-gluggg... de nagyon finom is volt. Az a szilvalékvár, a barackbeföttek.... a kertben a májusi cseresznyefa, az elsö piros izetlen cseresznyéért Nagypapa kicipelte a létrát, hogy leszedje nekem, nem is volt annál finomabb. Na most meg bögök, ugy hiányoznak. Papa idén lett volna 100 éves ha élne. Egyszer Papa késsel vagdosott öszibarackbol, ette, nem mosta meg, idöm nem volt szolni csak rávágtam a kezére. Nagyon meglepödött, aztán mutattam, majdnem 2 meztelen csigát kapott be.
  • Mikor totyogtam már s Papa ment ki kertészkedni, vitt magával, "elbotlottam egy falevélben" akkor kijjjjabáltam, papa-papa. Arra jött valaki, felemelt, visszafeküdtem, hogy nem PAPA! Már nagyobb voltam, mikor kaptam egy pumpás virágot, kiszaladtam Papához, Papa, szagold meg! Megszagolta én meg belespricceltem a nagy orrába, kergetett én meg kiabáltam, hogy Tibike mondta mutassam meg neked:)) Tibike le lett szurva;)
  • Egyik emlék, hozza a másikat, nem akartam én ennyit irni, csak jött:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése