kedd, szeptember 7

Félelem

Ritkán irok fiamrol, hisz nagyon nem könnyü eset. Halmozottan sérült, speciális gyerek, 3 évesen vizsgálták elöször, 6 éves kora ota rendszeresen jártunk gyerekpszichologushoz, a házasságunk is majdnem ráment, évekig jártunk pár-terepautához, kezelni tudjuk a helyzetet az egészségemet meg hagyjuk, ez miatt buktam ki. 11 évesen végre lett diagnozis, amit nem irok ide le, s kapott gyogyszert. Gyogyszer rengeteget segitett, emlékszem az elsö hétvégére amikor kezdte a gyogyszert, elöször fordult elö játszottak együtt mint két testvér.
Az évek teltek, ugrom idén tavaszhoz. Kiderült narkozott ugy pedig nincs gyogyszer hisz az életébe kerülhet. Naná, lett elégtelen is a bizijében. Elsö tesztre elment, másodikra már nem, de esküdözött tiszta. Hittük is meg nem is. Nem lehetett rávenni, ill én mondtam kényszeritsük ki, hisz az élete a jövöje függhet ettöl, Dani: Nem lehet kikényszeriteni. Nem mondtam mit hova dugjon, csak gondoltam nagyon csunyákat. Nem mindig vagyok elég erös gyözzem...
Aztán szabi elött tág volt a pupillája, de esküdözött nem. Aztán szabi után meg elismerte, igen néhányszor... meg iszik is, nekem sürün, bár nem mindig sokat, utálom a piákat, a piásakat egy 17 évesnél meg pláne. Én még ugy felnöttesedtem, hogy nem itta le magát a baráti társaság csak mértékkel, én igazán bepiálva sose voltam, s anti se vagyok, nagy néha jöhet 1-1 pohár de mértékkel, aztán meg elalszom.
Gyogyszer nélkül mint már irtam sulit is nehezebben birja, a többi meg...hát... itt a félelmem, olyan dühkitörései vannak, hogy ... néhány hete Tisszit ugy falhoz vágta, gyengébb agyrázkodás, most néhány napja karját csavarta ki ugy napokig alig tudta mozgatni. Utobbit mert reklamálta, hogy a bátyuskája el/kölcsönadta --nem tudjuk, mondott ezt is, azt is-- a szülinapjára kapott tv-t. (Tisszi tv-jét adta el.) Aztán rugott egy nagy lyukat az egyik ajtoba, uj ajto is de olcso lesz, de a 2 éve vett konyhaasztal és székek is viseli dühkitörései nyomát, pedig tölgy ami kemény fa, van jo néhány repedt fal is, stb... teljesen leamortizálja az otthonunkat.
Letelefonáltam gyámügyiseknek, ugye ott is futottunk már néhány kört korábban, azzal beszéltem, akit ismerek, most a héten folytatás következik, kollega a másik akivel kapcsolatban voltunk nem volt ott. Mondtam nem tudom garantálni a kicsinek sem az egészségét vagy rosszabb esetben.... nem tudom megvédeni. Az mellékes Tisszinek most önvédelmi valamit keresünk, ezt is föleg ezért. Segitsenek, vagy költözzön nevelöszükökhöz, vagy kényszeritsék ki azt bebizonyitja tiszta és szedi a gyogyszert. Most akár el is lehet itélni, de csak az tegye ezt aki hasonlon már átment, ennyit megtett mint én s sokkal ügyesebb nálam. Félek, nagyon félek. Féltem mind a kettöt és néha még magamat is, tegnap nekem igérte be Chris eltöri a nyakam, semmiségért. Nekem eddig nem mert igazán nekem jönni, de semmi sincs kizárva, a betegsége az ok, nem Ö. Beszélni lehet vele csak foganatja nincs. Ö szarta a világot, az körlötte forog, stb... és Ö mindent jobban tud.

3 megjegyzés:

  1. Ó, Istenem, ez borzasztó! Igazad van, hogy beszéltél a gyám üggyel, ezt nem lehet hagyni, ha közveszélyes, tenni kell valamit.

    Ez nagyon öregesen hangzik, de nem értem a mai fiatalokat! Ákos is állítja, higgyem el, hogy az a legfőbb szórakozásuk, hogy leisszák magukat, azért nem jár szinte sehová, mert neki az nem szórakozás, nézni a többit, ahogy hányásig isznak. Ő eddig nem ivott, hát remélem ezután sem fog, bár most volt a gólya táborban, és azt állította, hogy ott igen, bár remélem, csak azért mondta, hogy engem idegesítsen!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fájdalmas lehet.
    Mit mondott/ígért a gyámügy, várható segítség?
    Ulaiva

    VálaszTörlés
  3. Tanár vagyok, láttam már ilyen esetet. Ide nem gyámügy kell, hanem komoly orvosi segítség. Sejtem, mi a diagnózisa a fiadnak. Ahhoz az orvoshoz kellene fordulnod, aki a diagnózist felállította. Mégpedig sürgősen.
    Vagy olyan terapeutát, aki foglalkozna a fiaddal.
    Kamaszkor, plusz ez a betegség, együtt a legrosszabb most.
    De ha még a gyámügy jóvoltából családi környezetből is kikerül a gyerek, az számára kész tragédia lesz.
    Fel a fejjel, szurkolok!

    VálaszTörlés