szerda, február 18

Volt már jobb is....

Pocsékul aludtam annyira fájtam, fájok ma is nagyon igy aztán a hisztitürö küszöböm is alacsony, lánykám meg taknyos, rekedt, fáj a feje és hisztis... finomabban irva nyügös. Most már 3 hete hol jobban, hol rosszabbul van, hol feje fáj csak, csak hol torka, hol hasa. Ez a hét sportszünet igy nem hiányzik iskolábol, egyébként ha nem tudnám szeret suliba járni, nagyon szereti tannénit, jol kijön a többi gyerekkel, meg van a csoportban a helye, szeretik, barátnöi vannak és még nagyon jo tanulo is- ha lenne bizonyitvány kitünö lenne- szoval ha ezeket nem tudnám már aggodnék gond van suliban és betegségbe menekül. Nem szokott beteg lenni, néha megfázás, párszor életében kapott csak antibiotukumot. Elege van, neki is fogy a türelme nekem meg ma nincs, hát jokat összemorogtunk egymásnak. Leves föl, hus föl-sül a sütöben, csirkéket betettem aludni, besötétitettem, csak képernyö világit itt a dolgozoban, tudjanak aludni. Most van egy kis idöm fecsegni, aztán beteszem rizst föni mikroba és wookolok zöldséget, nagyon szeretjük meg csinálok valami szoszt. Szosz.... na azt nem tudtam csinálni ifi asszonyként, itt meg a legalapvetöbb dolog. Egyezkedtünk, mondtam Daninak csinálja Ö. Na azt nem, teát is ugy fözött, hogy megivott 2 liter vizet, lenyelt néhány kanál taefüvet majd ráült a platnira, szoval ántitálentum voooot azota már neveltem rajta ;) a fözéshez, nekem meg nem állt rá kezem, megegyeztünk 4x egy évben csinálok. Aztán belejöttem mint kiskutya az esernyö ugatásába. Nagyon szeretem a szoszos kajákat.
Sokszor kérdezik, hogy fözök, magyarosan? Is-is. A nehéz, hagymás, pirospaprikás kajákat utálom, de töltlttkáposzta az kedvencem igy pl pörkölt nagyon ritkán van, abban pirospaprika alig. Lecsot csak férjem szereti, de pl a káposzta´stésztát mindenki imádja, gyerekek a fözelékekért élnek-halnak. Levesekkel elsö idöben férjem bajban volt, itt a leves = megáll benne a kanál, föétel nem elöétel mint otthon, vagy krémlevesek...elöbb találtam egy leves receptet, mustárleves sajttal.... brrr... Ne kérd a receptet mert betettem az ujságok madarak alá potyizásra :) Bableves itt az otthon kb a babfözelék állagra, no a bablevesem megviselte Danit, nézte, nézte... buzditottam ehetö, nyámnyogott. Aztán ugy megszerette, hogy most már kieszi mélyhütöböl mire melegiteném:) Dani nem válogatos, ne´hány dolog szoba sem jöhet, pl kocsonya. Én meg ha 3-5 évente eszem kocsonyát elvagyok, gyerekek sem eszik.
:)))) Svédek elég jellemzöen nem eszik a velöt, nem tudtam. 2 esküvönk volt, polgári itt, vacsora/tánc ittenieknek, egy héttel késöbb templomban otthon aztán vacsora/tánc, de jött 12 családtag ottani esküvöre is. Ott voltak napokig, mentünk ide-oda, kedvenc kisvendéglömbe is. Mit egyenek, mit szeretek én? Mondtam sertésszelet Szapári modra, ez disznovelös, utána turogomboc. Nagyon dicsérték, hu de nagyon finom...azt pacalt nem esznek tudtam...eltelt néhány év, családi banzáj, mondják sertésvelö na az nagyon fuuuujjjjjjjjj én meg, hogy hát etettek! ÖK? Mikor, hol? Hát az nagyon finom volt :))) Belsöségek is fuj többnyire, a máj az szörnyen undorito valami, ehetetlen kategoria. De eszik ám, májkrémnek. Disznoszivet daraboltattam Danival, valami oltári misz orcával tette, hogy ezt a sz@rt minek darabolni, megfözni, hisz pocsék valami.. aztán feltálaltam, misz orcával megkostolta aztán az állát az asztal alatt kesete, ugy csodálkozott "de hát ez finom, nagyon finom és puha". Kiderült az Anyukájánál elrágni is kb lehetetlen volt. Másik ilyen rácsodálkozás a sütöböl kivett hus "Ez nem száraz, omlos és kicsit ropogos!!! Hogy csináltad???" Anyukájánál száraz volt. Meg különben is a husaim füszeresek, svédeké nem jellemzöen, igy kell hozzá az izes szosz valami ize-büze legyen már. Állitolag nincs még egy ország ahol ennyiféle füszert használnának és az összessel enyire izetlen kajákat hoznának össze :) Dani imádja föztömet, lányom a legnagyobb hodolja kajáimnak, fiam az hol eszik, hol nem, tini-sztrájkol, probál lekapcsolodni szülökröl, hogy önállo és felnött legyen, nála ez a modja, hát Istenem, ö begye bánja ;) Segiteni nem tudok, majd kinövi. Talán ugy nézek ki most mint egy konyhatündér, tévedés! Utálok fözni, de kell és enni is szeretünk.
Van még irnivalom, de az föleg madaras, külön irom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése