csütörtök, február 12

Igy kezdödött a madarazás

Szeptember elején találtam egy hirdetést véletlen. 2 napig olvasgattam milyen madárkák ök, (kecskepapagáj) jellemzöen kiváncsiak, nem hangosak, könnyen barátkoznak. Férjem is rábolintott, de kikötötte nem akar takaritani madár után. Jot nevettem, nem hires Ö arrol takaritana ugy egyébként sem.
Önvédelemböl nem szoktam állatos hirdetéseket nézegetni. 14 éves koromtol voltak madaraim, 18-tol kutyáim. Cicákkal nöttem fel, volt tengeri malac, nyuszi, kiscsirkék, egerek, hörcsögök, halak, teknösök, süni, stb, csodás volt állatokkal felnöni, megtanulni tisztelni és szeretni öket. Lányom 1 éves volt mikor kiderült allergiás igy azota, 11,5 éve nem volt semmilyen állat itthon. Most már elég nagy, madarakra nem allergiás (nem is lett babaként pedig akkor is volt papagájunk is) igy bevállatuk Csippit.
Nem szerettem volna ha egyedüli madár marad itthon, kerestem a második madarunkat és nemes (edelnek is hivják) tulajdonságai lenyügöztek. Mellékesen gyönyörüek is.
Irok majd roluk külön-külön. Öt oktober közepén vettük. Ö kézzel etetett = elvette tenyésztöje a szülöktöl és Ö etette, igy alapjáraton kezes, kéztöl nem félö madár lett. No az, hogy kinek a keze, az egy másik fejezet.
Telt mult az idö, gondolkodtam azon Csippinek legyen esetleg "neje" is, nagyon tetszettek a sárga kecskepapagájok, nem akarok én tenyészteni, csak egyszerüen ha Csippi is és Lili is egyszerre kint voltak, folyamatosan ott kellett legyen a figyelmem rajtuk, (ez most a 3-al van igy) ez pedig nem megy mindig. Igy Csippi naponta többször kint volt mig Lili szinte folyamatosan, ö elmolyol csak a közelembe legyen Csippi meg mindenhol van egyszerre. Sajnáltam sokszor be van zárva, igy kapta a barátnöjét Tweetyt, két és fél hete.
Nagyon aranyosak együtt, örülök igy döntöttünk. Mig Lilinél még ellenkezett a férjem most már simán rábolintott rögtön. Lányom szerint kellene még egy nagy madár..... majd megtátjuk, most elég kerek a világ igy egyenlöre.

1 megjegyzés:

  1. Jajjj, annyira édes az a kép Csippiről, látszik, hogy még nagyon kis fiatal és olyan kis bamba-ártatlan képe van!!!!!!:-))))

    VálaszTörlés