vasárnap, február 15

Vasárnap van

Fogalmam sincs még hogy s mint müködik ez a blog, de szerencsére elmentettem az URL-t igy visszataláltam ide az iráshoz. Majd szépen lassan, szokásos tempomban rájövök, vagy megprobálom kérdezni Mizot, ha valami nagyon nem akar kivilágosodni.

No az elmult napok... Lili nekirepült Tisszi (Patricia a lányom) majdnem becsukott ajtajának. Körbe fény volt, azt hitte szabad az ut. Egyébként ritkán jár oda be. Leesett, rohantam, felkaptam, azota is figyelem. Kedve jo, eszik és kakál rendesen, kicsiket hajkurássza néha de szokásosnál többet alszik és nyugodtabb, nagyon bujos és rengeteg puszit ad és kér én pedig olvadozom a kedvességétöl:)))

Csippi ma ugyan nem (nem sütött a nap), de 2 napig reggel koncertet adott, 7 ágra sütött a nap, reluxa ugyan becsukva volt és a vékony függöny is elötte de volt elég fény, hogy rázenditsen reggelente. Ébresztett. Lehet ebböl sötétitö rolo vétele lesz jo idö beálltára?:)

Lili kalitkáján van egy pici ajto, -ha valaki odut akarna tenni kalitra- ezt néha nyitom neki, hát 2 napja este meg nyitva felejtettem. Nem jött ki éjjel, reggel repült be hálomba, a karnisra ült és várta csendben felébredjek. Direkt forogtam is kicsit, ugy tettem még alszom, kiváncsi voltam rámszáll-e, hisz ha délután szieztázunk akkor rám szokott szállni vagy a saját "párnájára" megy direkt aztán ott alszunk egymás mellett. Most persze párnája nem volt ott. De ö csak várta felébredjek, nem zavart:))

Csippi nagyon vedlik, ugy néz ki mint egy kopott tollsepü. Tokot ugyan egyet sem látok még rajta, már csodálkozom még tud repülni. De tud, repked, csipog hozzá, hivja a zasszonyt.
Tweety egy zabagép, egyszerüen imádja a bögyét. Eszik rendesen, aztán Csippi is rendszeresen megeteti. Teljesen más tipus mint Csippi, ö nagyon nyugis, nem olyan kis izgága, csak azért nem fogom meg mert nem akarom, simán meg lehet fogni és odébb tenni, párszor megtettem, hogy szokja, ne kapjon sokkot ha muszáj lesz megfogni.
Olyan kis tömött-tollu gumiszerü játékmadárnak néz ki, mint egy fürdökádba valo gyerekjáték :)

Lilit fotoztam napokban s a fotorol jöttem rá kékül a szeme körül. Azt hittem ö olyan már nem tiszta Guineai alfaj, akinek nem kék a szeme körül + hogy citromsárga szin is becsillan a farka aljába ha ugy esik rá a fény. De kékül, ugy látszik akkor nem ilyenre tollasodnak ki tojásbol kikelve.

Napokban, mikor fotoztam Lilit a konyhában a játszoján, bekapcsoltam zenét hozzá, nagyot énekelt. Annak aki nem szereti madarakat vagy csupán kifinomult izlése az énekes madarak trillázásra van hangolva, annak Lili éneke akár fülsértö is lehet. Én viszont imádom hallgatni is nézni is, ahogy felszegi a fejét és csörével is meg az csöre alol is igyekszik hol egyikkel, hol a másikkal, hol mindkettövel mindent beleadva elszántan, egy müvész belelélö képességével, maximális figyelemmel elöadni. Meg szoktam dicsérni, családnak is mondom dicsérjék, Lili pedig hálás a dicséretért, szemeit egy másodpercre lecsukja köszönés képpen és még jobban belead mindent, hogy a legszebbet adja ki magábol. Imádni valo :)))

Amikor délutáni szunyájuk van, nekem pedig nincs, s ha itt vagyok a közelben a sötétben, akkor mikor Lili kialudta magát azt szokta mondani hmmmmmm, hmmmmm. Ha nem válaszolok akkor csöndben van pár percig majd ismét megkérdezi ideje ébrednie-e? Ha visszahümmögök, akkor nehány percig igy társalgunk hümmögve. Ez már Csippinek is kihivás, elkezd peeepegni. Ha már néhányat peepegett akkor Kicsi még halkabban, vékonyabb hangon szintén peepeg párat, nehogy már bármiböl is kimaradjon, vagy ne alkalomhoz illöen jo kis papagájként viselkedjen. S ez az összes hang egészen halkan. Aztán fény és kimenetel, uzsonna. Sokszor orákon keresztül kint vagyunk a konyhában együtt délutánonként, lányom vagy egyedül vagy barátnöivel ott irja leckéjét is és olyan nagyon kerek a világ:))

Másik éneklös fotoja ide a végére:)

2 megjegyzés:

  1. Csippi reggel hangosan koncertezett? A kecskék is tudnak hangosak lenni?


    metikus

    VálaszTörlés
  2. Olyan hangosak, hogy engem felébresszenek? Persze ;)

    VálaszTörlés