kedd, február 17

Gyönyörü nap

Csodás napsütés és sok ho, ragyogás és fény. Nagyon hiányzik a fény, egyre fáradtabb vagyok. A legelsö itteni télen 20 éve még nem tünt fel, akkor februárban haza is kellett menni egy hétre, kikapcsolodás volt. Következö évben még lábadoztam egy nagy mütét után, akkor volt "ok" a fáradtságra, de a következöben azt hittem beteg vagyok, aztán rá következö évben is...megszoktam. Be szoktam iktatni ha lehetöség van rá február végére-márciusra egy hazautat, az fel szokott rázni, most is kellene menni viszont kedvem sincs, a csunya szora gondolok Wizzair meg simán többszörösére emelte repjegy árait, ez nagyon nem esik jol lapos bukszámnak most.

Konyhapakolást csináltam ma. Sosem állitottam normális vagyok, ime egy bizonyiték, hogy nem vagyok az: imádok konyhát pakolni. Bebujni a szekrényekbe, kipakolászni, kitörölni, átszortirozni, visszapakolni. Persze csak ha kedvem van hozzá, ha muszáj, azt nem szeretem, de azt ki szereti?
Szoval jot pakolásztam, nagyon megnyugtato dolog, Lili végig velem volt, hol rajtam, hol probált lopikázni ezt -azt, játszott vagy kilogott elöszobába lánykám sminkjét akarta csocsálni:)
Lányom elment korizni, fiam barátozik, egyedül voltunk csörösökkel. Jo zenét bekapcsoltam, néha még énelkeltem is, nyugalom, napfény és pakolászás. Csodás volt.

Konyha renoválással még mindig nem vagyunk kész, http://gabriellas.webalbum.se/ren
Igaz azota ki van festve. Mennyezetre plafonpanelt drága Ember rosszul számolta ki (még jo hogy a szakmájába vág) kevés lett. Kapni pedig már nem lehetett. Aztán multkoriban mikor egyéb okbol nagyvárosban járt, beküldtem, nézze meg esteleg van-e ujra? Volt!!!!! Nagy boldogság:))) Plafon végre kész. Csempék nagy része pedig még mindig a falon virit. Olyan minta ha cemenntel tették volna fel, alatta a fal fábol, az viszont jön le, mert csempe jobban ragaszkodik falhoz mint a falemez önmagához. Eszméletlen nehéz leszedni, még a lakásban vertem le csempét, igaz akkor még nem voltam beteg, de simán levertem, ezt megbirizgálni sem tudom, pedig most már direkt csempeleverö vésö is van:( Amig viszont csempe nem jött le, az uj meg fel, takaroléceket sem tudom bevágni.
A konyha remekül használhato ettöl még, csupán csak kupán csap néha az esztétikai élmény ha rábámulok, igy rendet tartani sincs nagyon kedvem, családtagok csak alkotják a rendetlenséget, inkább megcsinálom, mint morogjak ;) Egyébként imádom az uj konyhát, ugy okoskodtam tervezésnél, hogy fiatalabbak nem leszünk, hajlongani-belebujni also szekrényekbe utálatos igy mindenhol fiok lett alul 1 sarokelem kivételével. Remek dolog, fiokok teljesen kihuzhatoak könnyen, egy mozdulatra zárodnak. Leghátulra is könnyü pakolni és látni is mi van hátul. Kicsit fura, hogy van kiskonyha meg nagykonyha.... ugy lett, hogy most lesz 10 éve május végén, hogy költöztünk. Konyha közepén fal volt, (= egy kobásznyi konyha + 1 kobásznyi ebédlö) falon egy kamra-szekrény konyha felé, mellette hütö, aztán egy also és egy felsö szekrény köztük lyukkal, igy ha elöre hasaltam kiláttam az ebédlöi részbe.
Elöször is kamraszekrényt kiszedtük, hogy a 300 literes mélyhütö menjen a helyére. Aztán 3 évig gondolkoztam, -nem egyfolytában :)) - s kitaláltam lopikáljunk nappalibol teret. Nappali 7,5m hosszu volt, ugy épitették legyen bent nagy étkezö asztal, én viszont ha lehetöség van rá, (Bp-en pl nincs, ott a nappaliban eszünk) akkor nem akarok enni/etetni nappaliban, vendégeket sem.
Lopikáltunk, csak nyilást vágtunk kettö közé mert támfal, statikus épitész a drága Embör, aszonta igy sokkal egyszerübb, csak ennyit kiváltani, nem az összes közbülsö falat is kiszedni, belsö ablakkal, igy konyhábol kiláttam kertbe gyerekekre és a nap is besüt onnan is.
Ez volt a második lépés renoválásilag/átalakitásilag. Ekkor a konyha ebédlö közti falat is kiszedtük, helyére sk asztaloskodtam össze pultot, de tök jo lett -bár csak én csináltam. Baromi csorik voltunk, olyan olcson kellet kihozni, hogy kb semmibe kerüljön. Mosogato oldalán látszodo szekrényeket még rögtön beköltözéskor festettem át.

Most a kiskonyha végét viszont lecsiptük, nappalibol lett bejárat az oooooooooooooriási 1x1,2m-es könytárkuckoba.
Nagyon boldog lennék, ha kész lenne, de hát az még odébb. Mosogato otthonrol van, csap is, itt forintositva kb 250 000 ft-al többe került volna a kettö. Konyabutor Ikeábol valo, no ha otthonrol tudtuk volna hozni, akkor az 200 000ft-al olcsobb lett volna. Igen, vannak különbségek az árban. Pult Bauhausbol valo, platni és sütö Siemens, szagelszivo Bosch, hütöket Elektrolux gyártotta, Husqvarna-k. Mosogatogépet pont 2 éve kellett cserélni, régi feladta a szolgálatot, az is Siemens. Egyébként csak padlot es plafonpaneleket akartunk cserélni konyhában, aztán domino-effekt lett:)

1 megjegyzés:

  1. Milyen faramuci, hogy a svédeknél drágább a konyhabútor az Ikeában, mint itt. Persze itt a fizetés faramuci :( Belgondolok, hogy fél évi fizetésem költöttem csak a konyhára (bútor, csempe, lap, tűzhely, mosogató), úgy hogy felkutattam a legolcsóbb beszerzési helyeket, elég rémes. Szerencsére a lakás többi részének rendbeszedése ehhez képest fáklyásmenet volt.

    VálaszTörlés