csütörtök, február 18

Színek

De elöször hó.... s kapcsolodik is;) Ismét szakad, 10-20 ujabb centiket igértek mára.
Nagyonnnnnnnnnnnnnn unom. Aztán ha meg csak a sötétség lenne, akkor a ho hiányozna, szoval valahol jo, hogy fehér és világos szin, de akkor is ...
Ha visszagondolok gyerekkoromra milyen emlékem van, hisz a ho akkor pozitiv volt, s valojában azon kivül egyik évben még koratélen a hoember alá épitettem be véletlen a szörmés 1 ujjas börkesztyümet s tavasszal került elö babaméretre zsugorodva, azon kivül nincs konkrét emlékem milyenek is voltak a telek. Ugye a tudat szelektál, szivesebben emlékszik a pozitiv dolgokra -megszépülö mult- de nem tudom. Azt mondják akkor még voltak telek, de én nem emlékszem.
Arra igen 87 januárban minusz 25 fok volt Bp-en, s volt ho is, kaják kezdtek kifogyni üzletekböl, mert nép is spájzolt a beszállitas meg akadozott. Akkor haldoklott Nagymamám fent a Szabadság hegyen, korházban, nem tudtunk felmenni, akik ott laktak, meg lejönni a városba. Másik lánya ott lakott, Ö látogatta aztán még mi is feljutottunk, február elején halt meg. Ha élnének Papával, tegnap lett volna a 80. házassági évfordulojuk s Papa tavaly lett volna 100 éves. Azt hiszem 93 évesen halt meg..összemosodik a mult, meg kicsit belezavarás is volt, hagyjuk...

Szoval szinek:
Este a filmben volt egy férfi, fekete kabát és olyan bordo sál, ami feketébe hajlik. Hát megállitottam, s néztem, hogy nekem ilyen kellene aztán szállt tovább szárnyakon a fantáziám. Eszembe jutott, hogy anno amikor még himeztem akkor a bordo melirozott fonal volt a kedvenc szinem, utána a jo kis sárga melirozottak:) S igy is van ez a kettö a kedvenc. Már elalvás elötti halovány ködben gondoltam tovább, hogy igen mennyit is jelentenek a szinek? Amikor jöttem, fehér falak volt a divat s dehogy mertem én ellene menni, hisz be kellett illeszkednem, nálam ez itt csapodott le.
Jol nem voltam, se a környezettöl, se az idegenségtöl, se a sok hiányzo embertöl, dolgoktol, se a falaktol, szerelem volt, kihivás volt meg ujdonság s legyözöm vagy elmenekülök? Aztán jöttek a szinek is s maradnak is. Most már lehet akármi a divat avagy "illödolog" szines falak vannak s lesznek.
A konyhai bordo merészség volt, kiskonyhát ugye át kellett festeni, az kicsi, oda bordo nyomaszto is lett volna,(napsa´rga lett) de nem emlékszem eleve is ki akartam festeni a konyhát vagy csak jött? ...jött, utolag szurom ide, tul halvány volt a konyhai krémsárga a fehér butorhoz. Aztán, hogy bordo. Dani nagyon nem örült az ötletnek, már kifestettem, s huzta a száját, csak kivertem belöle, hogy mi van??? Hát valahol volt egy barna folyoso, s olyan rossz volt. Mondom ez nem barna s nem folyoso. Nem barna??? Nem! Pedig mondtam bordo, elötte is, elfogadta, együtt vettük a festéket, bordot elfogadta... Kissé szinvak a drága. Aztán lett sok dicséret, na ez neki meg fontosch, hogy másnak tesszen, -nekem max jol esik, de olyan önfejü vagyok hogy annyira nem zavar ha nem, részben tudom, hogy elég konszolidált és harmonikus az izlésem, részben meg ha én toleráns vagyok, kinek mi tetszik, akkor ennyi nekem is addassék meg;)- remélem most már hamarosan kész is lesz a konyha, beszéltem sogorral, jött volna szombaton, de ho meg vihar, aztán talán most szombaton, most ho... majd csak kevesebb lesz már a ho;) Azt a csempe´s falat kell kivágni onnan, s ujat épiteni, aláépiten rögziteni lehessen mire az uj falat.
Egyébként sárga, föleg napsárga falaink vannak, mert az embernek az alaphangulata jobb a melegségtöl. Bordon kivül ez a másik kedvenc szinem.
Ruhákban is meggypirostol bordo és meleg sárga-narancsságra a kedvencek, citrom nem, viszont imádom a ciromos mintákat:) Az utolso 3 autonk is meggypiros-bordok voltak/van:)
Meleg szineket szeretem, már az is kiderült nagyon mediterán izlésü vagyok, csak tessék nézni dekuzásaimat;) az elsö fehér -tanulo- korszakon tuljutva szépen ugy látszik, bennük vagyok:) Szeretem a szineket, szineseket, ezt a mostani dolgozoszobai husrozsaszint falakat nem, ez háloszoba volt, de majd csak erre is sor kerül, zárt faltol falig gardorobot szeretnék ide, toloajtokkal, oda bedugni a cuccokat s másik fal szabad lenne, jobban el is férnénk csibékkel meg kevesebb lenne a "ne menj oda, ne rágd!" figyelmeztetés.
Imádom a tavasz zöldellését, a nyár szinorgiáit, az ösz barnás-pirossa a kedvenc, legelni szoktam szememmel. S amennyire szeretem a szineket ugy tud letörnia szürke köd, sötétség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése