szombat, február 6

Gyönyörü



Napokban irt Metikus zenékröl, zeneszeretetröl... onnan az ihlet néhány szora.

Anyu nagyon szerette a klasszikus zenéket, ezen nöttem fel és Nagymamám pedig a "Jo ebédhez szol a nota"-t, ennek az utobbinak olyan jo békés családérzése van, mikor még gyerek voltam. Lehet nevetni, néha mai napig hallgatok magyar notákat s probálom átélni azt a gyermeki biztonságot ami volt akkor s emlékezem a halottaimra.
Persze ment a rádio egyébként is, én pedig hamisan énekeltem, hogy
Kislány a zongoránál, fehérebb az orgonánál,
kislány aki játszotta a ripszrapszodiát ... stb...
Volt valami Utolso ......, Anyu lezárta a rádiot, én elkezdtem keservesen zokogni, hogy utolso és soha többet nem lesz és hallgatni akarom....
Ugy 11 éves koromtol két hangszoro között feküdtem a szönyegen, s hallgattam klasszikusokat, sokszor magamon kivül, megszünt a világ létezni.
Gyerekkorom ota Grieg Peer Grynt-je a kedvencem,

kb bármikor képes vagyok libabörös lenni töle, akárhányszor akármikor, ez az egyik zene a tv-box programjainál, képes vagyok ott ragadni ha ez megy.

Aztán tinikoromban jöttek az "enyém" zenék, talán az elsö Gemini, Piramis, Abba, Quenn, stb...

Gyönyörü szövegek:

Kivel osztod meg az életedet,

kivel szárnyal majd a képzeleted,

akit szeretsz csak is én lehetek

csak is én és senki más


Talán kapsz majd tölem szép napokat

Tiszta fényben fürdö évszakokat

Együtt daloljuk az én dalomat

Csak mi ketten senki más


Bárhol jársz minden uton melletted leszek

Hogy gondjaidon átsegitselek

S ha néha megtorpansz egy fontos cél elött

én ott leszek hogy szerelemböl merits uj eröt


Mindent mit elér az emberi vágy,

összegyüjtünk majd az éveken át

lesznek gyerekeink s annyi minden más,

mit is mondjak még neked?


Én igy várok reád

Az én boldog szemem mást sose lát

Csak a megujulo régi csodát

Égy életen át, veled


Bárhol jársz minden uton melletted leszek

Hogy gondjaidon átsegitselek

S ha néha megtorpansz egy fontos cél elött

én ott leszek hogy szerelmemböl merits uj eröt


Mindent mit elér az emberi vágy,

Összegyüjtünk majd az éveken át

Lesz egy kertünk s benne gesztenye fák,

Mit is mondjak még Neked


Igy várok reád

Az én boldog szemem mást sose lát

Csak a megujulo régi csodát

Égy életen át, veled, csak veled


Vagy:
Nem tudjuk még, hogy mi is vár reánk

Nem tudjuk még, hogy mi is vár reánk

Nem tudjuk még hogyan is lesz tovább

Szorong a szo, ha hozzád szolok én

A mosoly félénk még az ajkad szegletén


Nem tudjuk még de mégis jo nagyon

Itt vagy velem, s a kezed foghatom

Ezer veszély, szakadék mélye vár

Le fogjuk gyözni hiszen ketten vagyunk már


Egy álom kezdetén mennyi uj remény

Biztat engem hogy csak igy tovább

Követném bárhová, igen bárhová

Szemed fénylö tiszta csillagát


Nem tudjuk még hogy mi is vár reánk

Ma még a vágy csak röpke gyertya láng

Szorong a szo ha hozzád szolok én

A mosoly félénk még az ajkad szegletén


Nem tudjuk még de mégis jo nagyon

Itt vagy velem, s a kezed foghatom

Ezer veszély, szakadék mélye vár

Le fogjuk gyözni hiszen ketten vagyunk már


Egy álom kezdetén mennyi uj remény

Biztat engem hogy csak igy tovább

Követném bárhová , igen bárhová

Szemed fénylö tiszta csillagát


Ez lesz a jel, melletted lépek én

Érezned kell miattad élek én

Nem kérdezem hogyan is lesz tovább

Csak rajtunk áll, hogy meddig tart a boldogság


Nem kérdezem hogyan is lesz tovább

Hisz ugysem tudjuk még hogy mi is vár reánk


S ekkor már meg is volt, mi lesz majd az esküvöi meghivonkon... az is lett:)
(Kitalálod melyik rész valamelyikböl?;) )

Vagy a mottom is ebböl a korai ébredési idöszakbol....

Öszintén akarok élni,

Öszintén akarok élni,

És csak annyit elérni

Jo kedvem senkit se bántson,

S ha faj a szivem valamiért ne nagyon fájjon


Töled csak annyit akarok kérni

Engedj öszintén élni

Öszintén szabadon szépen

Öszintébben mint ahogy tegnap éltem


Ne kelljen hazudnom senkinek

És hogyha valamit kérdezek

A válasz igaz legyen


Szeretnék bizni mindenkinek,

hinni hogy nem fordul ellenem

s nem árul el sosem


Fatalság, romantika és naivság, felnöttem:) Zenével tanultam, aludtam s ébredtem. Tartott is ez ugy a gyerekekig, meg ahogy Dani elviselte, mellettem rájött milyen zenék is vannak de inkább a csendet szereti. Én is miota gyerekek vannak, sokszor inkább a csendet de sikerült gyerekeket elég jo irányba befolyásolni, bár Chrisnek volt 1 vadabb idöszaka, de többnyire lopkodja a zenéimet, most már Tisszi is. Chris elektrikus gitározik is, hát jo kis zenéket választ utánzásra:)))

Engem nagyon nem zavar más nyelven s nem értem, söt sokszor direkt jo, kikapcsol. Magyar nyelv viszont nagyon szép és gazdag, s néha forditok szövegeket Tisszinek, hát nincsenek azok az árnyalások itt... Többnyire el van ragadtatva a szövegektöl:)

Én viszont a svéd szövegektöl többnyire nem.

Itt az is az "agyamra ment" hogy ra´dioban soha nem játszottak végig egy számot viszont folamatosan pofáztak közben, le is szoktattak rádiozásrol. Most már van 1-1 kicsit normálisabb csatorna, de le vannak.. ott a net hallgathatok mást, akár tv-boxon is vannak külföldi adok. Hireket is inkább olvasom, svédek közül nagyon sok hangosan cuppog hirfelolvasás közben, -tv-rádio- brrrrrrr.... emberek amugy nem jellemzöen, de az ilyenek igen, lehet direkt tanulták? Brrrrrr...

Zorán legszebb utalásai, félmondatai, az egyik legszebb száma szerintem..más torkábol












3 megjegyzés:

  1. Jobban lettél?

    Ez a szám eredeti Cohen-szám.. régóta nagyon szeretem!
    Zorán magyarította.

    ULAIVA

    VálaszTörlés
  2. Köszi:) Nem tudtam tojás vagy tyuk, elöször tojásra gondoltam aztán elbizonytalanodtam;)
    Jobban, de most csak takaréklángon égek;)

    VálaszTörlés
  3. Én sem egész pontosan tudtam, de ez most biztos:

    http://www.youtube.com/watch?v=W4qLTVS5qZ8

    ULAIVA

    VálaszTörlés