kedd, március 9

Utálok fözni

Csak odateszem és megföl... na de elötte?
Valamikor délután kicuccoltam a konyhába, fél 2- fél 3 s nekiálltam a vacsorának, ill elötte kipakoltam maradékot a mosogatogépböl, majd be a koszosakat, elpakoltam ezt azt, elpakoltam az asztalrol, lemostam ezt-azt s összeszedtem a zöldségeket és nekiálltam pucolni-darabolni. Másfél kisbabafejnyi zeller, talán 8 fehér s 10-12 sárgarépa, hamvasito zeller dupla volt a zacskoban, megmostam, daraboltam, kb 5-6 összekötözött adagnyit le is fagyasztottam. Aztán kivettem a bö ketkilos hust, egy nagy jénaiba megmosott szeleteket -zsirosabb részt levagdostam- füszereztem, s be a sütöbe, még rá vizet alá-fölé vajat.
Hus másikfelét aprora vagdostam, 2 kissebb fej hagymát aprora vagdostam késsel -jobb mint géppel, igy biztos apro- akkor már átválogattam a hagymát is fiokban, krumplit is. Feltettem dinsztelni hagymát erre biztositék meghot. Daniiiiiiiiiii!!!!!!!!!!! Kicserélte, ez a 20 A-esek egyike kertben csere, aztán föztem tovább, hust bele, füszereztem, rotyogott.
Sütö miért villog kérdezte Tisszi? Ja azt elfelejtettem ujra bekapcsolni.
Levest is feltettem föni, mikor felforrtak a zöldségek akkor a pörköltet bele, még kicsi füszer s följenek együtt.
Pucoltam krumplit, daraboltam, várt vizben. Aztán föztem rizs azt a mikroban, föztem ki tésztát külön a leveshez, mert a multkor nem maradt leve a levesnek, ugy felszivta.
Készitettem vacsorát is csibéknek közben. Lili a hagymadinsztelésig velem volt konyhában.
Hust a sütöböl ki, áttettem a szeleteket tepsibe, egyik oldalát 6 másikat 4 percig grilleztem sütöben. Levéböl megcsináltam a szoszt.
Este 7-kor már kész is voltam.
A kaját szinte "csak" oda kellett tenni, s megfött "szinte" magátol. Hujjé, szép az élet. Finom is lett nagyon persze, a leves az hamis gulyás disznobol, 8 vagy 10 literes lábosban, maradék megy fagyasztoba, s azért ennyi zöldség bele, mert imádjuk. Petrezselymet elfelejtettem bele, de mindegy már.
Tegnap olcson vettem hust, azért lett most ez és igy, van még 2 kilo, az darálva lesz majd holnap vagy után, holnapra még van kaja. Utálok fözni.... de enni bezony szeretjük;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése