szerda, március 24

Csibék

Szokásos modon peregnek a napok, csibék jönnek-mennek teszik a dolguk.

Kecskék ugy megszokták a kalitot, hogy néha ki se jönnek rögtön, többször elöfordul, hogy kintlét közben bemennek kicsit, na ha nem is mindig -hisz akkor összekapcsolná- de ilyenkor jo ha be tudom zárni Csippit. Tweetyt azt be tudom tenni, de ha Csippire rájön a kint-akarok-lenni, akkor nem mindig lehet becsalogatni.

Tottéék meg ha nyitok, akkor jönnek ajtohoz, van, hogy Molli nem is, öket ki kell venni, teljesen rááltak erre. Aztán probáljuk kivárni Totte eresszen egy adagot, ami néha akkora (föleg reggel) hogy Lilié sincs akkora, nem is értem, hogy fér ennyi egy ilyen kicsi madárba.
Mivel Totte magostálban fürdik, s szorja ki a magot, kevés magot adok egyszerre, igy most már mindig ugy van, hogy adok egy kis magot akkor zarándolkolnak be zabálni s bezárom öket.

Totte ma beleesett a mosogatoba, rá a szivacsra amire éppen magyar Jif (Cif? itt az egyik, otthon a másik nevü aztán keverem, itt a mosogatoszer nincs, surolo az van meg más termékek ezen név alatt) Sensitiv mosogatoszert tettem. No ez egy nagyon alig illat s nagyon kellemes, ö viszont ugy meglepödött, hogy repkedett a konyhában, nem tudtam megfogni. Hivtam Tisszit -aki beteg, tegnap fejfájás, hányinger majd mars, inkább maradt itthon ma is hasfájosan- kapjuk el Tottét, maggal odacsalta én meg jol megfogtam s most el van mosogatva Totte:)

Tegnap nagy kalitka vakarászást tartottam, hát az kb ugy van, hogy mondjuk Lilié 7 egység, kecskéké 3, Tottiséké meg 20. De most mivel átrendeztem is, Tottiséktol boingot kivettem lesurolni, a kedvenc alvos-törölközös madzagjukat is -hát amig az megszáradt kint, akkora szemeket meresztettek, felmentek, keresték, sajnáltam öket, legközelebb veszek egy tartalékot- átvariáltam, uj legyen, pár uj játék, most a gyöngyösfával nagyon jol játszanak.

Lilinek betettem a "8"-ast, a kötélhágcsos hinta helyett, ugy néz ki nagyon élvezi, variáltam ott is ezt-azt.

Közben pl a mosgato alatti fiokokat is kitakaritottam, átvariáltam, meg ezt azt ugye, vállam az fájt igy többször pihennem is kellett vakarászás-takaritás közben, este 9 ora lett mire a porszivoig jutottam:(

Lilin tinisedik, egész jol megy eddig, kopkopkop, aztán olvastam is valami jot ;) Ha madár sokat van szabadon, enni is kap máshol, nem csak kalitban, játékra is van lehetösége több helyen, akkor az egészet tekinti territoriumnak, nem koncentrálodik annyira -akár véresen védve- a kalitra a védelem. Védi ö néha tölem is, többnyire szépen lerendezzük, tudok mellette kotorászni kalitjában, de figyelni kell mert védheti, na tegnap nem figyeltem, hátulrol nekirepült a csuklomnak, nyoma van hogy odakapott. De ismét tanultam valamit, ilyen most volt elöször.
Az iroasztalomat szeretné nagyon territoriumnak, de nem kapja, cska probálkozik, nekem meg jár az agyam, hogyan kellene megcsinálni, ne legyen vonzo. Majd kitalálok valamit, lecserélni kellene, cska nagyon szeretem, kényelmes, pont jo magasságok, a kihuzhato lap alatta, rajta a bötük meg a zeggér.

Lilit mikor reggel kiengedem, többnyire savanyu, potyizik s felteszem valahova, ébredezzen. Figyelek kialudjak magukat, alapjáraton ilyen, ilyen vagyok én is, Tisszi is;)
Aztán szépen megmutatja milyen napra számithatunk. Vannak nyugis napok ekkor jobban elüldögél, nézelödik, s vannak a kiváncsi napjai, ekkor már képes bemenni Dani szobájába kutakodni vagy hálomba, ha meg nyitva az ajto akkor lelép konyhába. Én a randa meg megyek, aztán legyen ott ahol én, ne akciozzon, mert még baja esik. Ha nagyon nem nyugszik, bezárom, nem direkt büntikén, csak ugy, nyugodjon le kicsit vagy csinálni is tudjak valamit itthon.

Kecskéknél nincs ilyen feltünö változás, Mollinál sem, Tottének vannak napjai amikor le se száll rolunk, s vannak napok amikor csibészkedik, felderit, kivizsgál. Mellkasa egyre fehérebb, vállai felé már hofehér, szépen diszkréten vált. Na most mind az 5 vált szépen és diszkréten, igy 2 nap alatt 2 maroknyi szösztoll + 1-1 nagyobbacska. Tegnap találtam egy ragacsos napszinü tollat, mutattam is bünösnek, hogy látom te voltál:) Szép lesz persze az uj ruhája, de sajnálom is, csak egyszer ilyen kis foltosak, babásak, édesek vele, egy korszak lezárul s soha nem jön vissza. Jo jo, most még ott lesz Kitti majd foltosnak, de kicsit olyan, mint mikor gyerekek kijárták az ovit, a kicsi is, egy korszak lezárult, a madárovim helyett felnött madaraim vannak-lesznek, s bizony jo ez a kölökkorszak, szeretem. Azt is nagyon szerettem mikor gyerekek kicsik voltak:)

2 megjegyzés: