vasárnap, március 28

Kávé és ruhaszáritó

Az uj kávéfözö nagyon finom kávét föz, fonomabbat mint a régi, pedig az is nagyon finom volt, ugyan olyat vettem Bp-re is, mikor az ottani feladta magát, ez nekem érdekes volt, Anyu halála után a szülinapján adta fel, s aznap vettem meg az ujat, olyan volt, hogy nem vagy Anyu, de ha lennél ez lenne a szülinapi ajándékod, nagy kávés volt Anyu, s Ö is a svéd kávékat szerette, probáltuk az éves adagot vinni neki. De a Bp-iben mivel más az ottani viz is kicsit más az ize a kávénak.
Az uj picit gyengébbet föz, de más a zamata, igy nem zavaro, söt, elöször lestem ki a fejemböl, hogy jé ez nekem tetszik, pedig se erösebbett, se gyengébbet igazábol más márkát sem szeretek, csak a Gevalia Columbiát. Megiszok én mindent, inkább mint fejfájás, függö vagyok. Itthon reggel a félliterem, aztán délután 1-2 néha este is, többnyire csak 1 délután. Ha viszont Bp-en vagyok, akkor nagyon tudom önteni magamba, aztán visszajövök s visszaállok.
Mikor Tisszit szoptattam, s kiderült tejallergiás 1 évesen akkor zabtejjel ittam a kávét, egyik kezemben a kávé, másikban hideg viz, mikor a kávé indult vissza, ittam rá vizet, 1 hét alatt megszoktam. Aztán jo másfél évvel késöbb kimentem konyhába, -ekkor már csak néha szoptattam hetek ota- s kérdeztem Danitol, hogy most már 3 napja nem kérte a nedüt, ugy tünik cicok is birják, akkor én most már nem szoptatok? Mondta akkor szerinte már nem. Jo, akkor kérek 1 kávét tejjel. Na az volt életem legfinomabb kávéja:)
Mikumamával beszéltünk napokban, hogy lehet valami csodamasinábol, más kávéval lehet jobban szeretném, de inkább nem is tesztelgetem, csodamasinára sincs pénz, csodakávékra se, igy meg olyan jo kis elégedett vagyok;)



Ruhaszárito(k):
Nálunk sincs hely teregetni, beköltöztünk, teregettem mosokonyhában erre elkezdett penészedni. Na akkor jo, használtam a szárito szekrényt, a meleg levegöt kifujta házbol egy csövön keresztül, rengeteg energiát zabált, de inkább mint penész. Kertben még nyáron sem lehetett teregetni- akkor még nem volt pollenallergia probléma- mert olyan szarvai vannak (fülbemászonak hivtuk, de állitolag nem az feketés) mentek a nedves ruhákra, aztán sikongattam mikor rázták a csápjaikat itt bent. Majd vettunk száritogépet, (AEG) nem száritotta ki a ruhákat, visszaveszkedtem az árukat, AEG mosogép meg az utolso öblitövizbe mosta bele a mosoport, irtam már. Lett egy Bosch száritogép, ami ugye feladta. Igy most teregetünk, van 3 db kecskelábu, 1m hosszu, eredendöen 10 van amelyiken már csak 9 drot/csö, mittomén. Itt is száradnak a ruhák, ott is. Már tavaly valamikor még a 3. elött mondtam Daninak hozzon Lidlböl olyan emeleteset, hazatelefonált neki nem tetszik. Hát jo, ne vegyél. Aztán Bp-en vettem, az 4 szintes, ugye ott ha idöm van mosni akkor kell mosni, nincs idöm kivárni többnyire, hogy meg is száradjanak, kellett még egy szárito. Nagyon bevált.
No most a héten ismét volt Lidlben, de most csak beleraktam kettöt a kocsiba, nem kérdeztem Danit akarja vagy sem. Azta´n számoltunk, ez 3 emeletes, ha nagy valami akkor alatta le kell hajtani, de na nem nagy akkor 1-re annyi fér mint a 3 db régire, + ezen vannak tartok fogasoknak is, kerekes, könnyen mozgathato, sokkal kevesebb helyet foglal és 1 helyen zavaro, nem jobbra is balra is meg amott is szárado ruhák. A 2. még ki sincs bontva, Dani dolgozik mint egy megszállott, én meg nem, izommunka rápattintgatni elöször a bizbazokat meg kerekeket.
Most viszonylag elégedett vagyok, ha éppen lenne rá akkor se vennék száritogépet, inkább más fontosabbat, fél-1nap alatt igy is megszáradnak a ruhák, elöszobában az a forditott légkondi amivel fütünk (azért forditott, valami hölégpumpának hivják, tud hüteni is) nyáron meg hütünk, a levegö páratartalmát is egyensulyban tartja. Jo igy, majd egyszer talán lesz ismét száritogép, talán.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése