vasárnap, április 18

Lili a tündérke

Érdeklödéssel olvasok nemesekröl, most éppen Maggirol és Mozirol, természetükröl, szeliditésükröl.
Hát... eddig is meg voltam gyözödve Lili a világ legcsodásabb nemese, nem kicsit vagyok elfogult, s ez a meggyözödés csak erösödik realitás táptalaján fejlödve vagyis nem is vagyok én annyira elfogult :)))

Lilit hazahoztuk, ült a vállamon egy hétig, azota is szivesen ül ott, ragaszkodik, bujik, figyel.
Persze voltak dolgok, amiket meg kellett tanitani nem veszélyes, pl fejét csak ellazult állapotban hagyta simizni, hát addig simiztem mig rájött az nem veszélyes, vagy azt hitte ha mancsom csöre alá teszem, az bánt, csipni akarta, nem véresre csak csipni figyelmeztetve engem, aztán rájött az a tálka, felfogom ne vesszen a kajája, rájött azota tudatosan használja kezem, -nyul kezem után tartsam alá- de mást is, kap valamit viszi tálja fölé, le ne essen. Szárnyához, vagy szárnya alá sem nyulhattam, aztán apranként szépen megtanitottam, nem bánt:)
Ö roppant kiváncsi, nagyon ritkán ijed meg valami tárgytol, biztonságban is érzi magát igy idönként megy hálomba vagy Dani szobájába körülnézni, felderiteni, vagy ki a konyhába, igy ha nem akarok utána rohangáli akkor csukom az ajtokat.
Emberektöl viszont tart akiket nem ismer. Családhoz megy véletlen vagy kajáért és ez az örömet ado forogj-puszi-sziára "kéz"fogás, most már asztalon, pulton, cicajátszon is kezemen és széken kivül, ezt csinálja Tisszivel is boldogan. Ez megint valami pozitiv:)
Bujik, ragaszkodik mint egy cica, majdnem olyan okos mint egy kutya, vagyis lehet olyan okos is, csak neki többnyire kicsit több idöbe telik megtanulni, mint uszkarjaimnak telt. Csökönyös tud lenni mint egy csacsi, ha valamit a fejébe vesz nem mindig könyü lebeszélni hagyja békén, ne akarja megrágni.
Elsö naptol kezdve marokra fogtam öt, ma is, nem fél ettöl, természetes nálunk, puszilom cicoját, fekszik hátán -ezt tanitottam, elöször félt de szépen lassan rávezettem- s nem hosszu ideig, s rengeteget pusziszkodunk, dugja csörét számba puszilgassam.
No fantasztikus egy csajszi:))))
S nagyon nem tudom milyen lenne, ha ugy csináltam volna ahogy a "nagykönvben" irva vagyon, ösztönösen csináltam, na meg ugye kalitja nem is volt 2 napig mikor hazahoztuk öt. Ült a vállamon:)
Hogy csinálnám ha pl egy nemes ifjut hoznék a házhoz? Persze madártol függ, de igy ha lehetne, ha alapjáraton ilyen jo természetü lenne mint Lili. Aztán ugye ezt a nem elismert, csak a saját tapasztalatomon alapulo "modszert" ajánlani azt nem tudom, nekünk bevált de garancia nincs. Bár garancia az semmire sincs. Nekünk abban is szerencsénk van, hogy itthon vagyok velük.

2 megjegyzés:

  1. Mi lesz, ha fészkelni akar? Veszel neki párt? Sajnos Saminak nagyon erős volt a fészkelési ösztöne, erre ment rá. Borzalmasan hiányzik. Nem tudom, hogy az új madaramat majd tudom-e úgy szeretni, mint ezt a kis szarost tudtam.

    VálaszTörlés
  2. Elsö kérdésre inkább irok késöbb.

    Tudod majd, csak öt másként és másért fogod szeretni, ö más lesz és szüksége lesz a szeretetedre.

    VálaszTörlés