kedd, április 13

Csibék: Intelligencia

Nagyon sokszor pislogok ki a fejemböl, mosolygok, hogy mennyire okosak, összekapcsolnak dolgokat. Ugye csucs az Lili.
2 napja délután elkezdtem tanitani forogjon, széken, és fogjon "kezet".
10 perc kb és értette. Este 5 perc, akkor vittem pultra is forogni, nem értette. Már befejeztük, mikor egyszer csak elkezdett forogni.

Tegnap reggel mondtam "snurra" még nem emlékezett a szora elsöre, ma már igen. Snurra mert a "fordulj meg" azt tudja, félfordulat, s nagyon hasonlo szavak, nem akarom belezavarni, igy ez svéd forog = snurra. A "kéz"fogás, nyujta 1 lábát, ráteszi ujjamra de nem akar át is mászni kezemre -szinte ösztönös nála az átmászás- az a svéd hej =szia szora, de a magyarul a sziát azt használjuk másra. Ezt kutyákkal is csináltam, hogy volt pár szo csak egyik nyelven,másikon mást jelentett a többit 2 nyelven ertették.
Aztán tegnap is gyakolroltunk 2x, ma még csak 1x.
Mivel nem akarom csak forogjon, ezért van a kézfogás tanitása egyszerre, belevittem a puszit, akkor csörét számhoz nyomja és mondom a fordulj meg-et is, az az most 4 dologgal gyakorlunk, koncentrálnia kell mit mondok. Tudja ezeket sze´ken, tenyeremen vagy kézélemen, s ma ismét picit konyhapultoztunk, most már érti.

S mi ennek a lényege? Na nem az okos madaram legyen, hisz az. Olyan cirkuszi lougrásokat csinál utána, topog jobbra-balra, dobálja a seggét, boldog. Élvezi. Nem akarok cirkuszba menni vele, vagy mutogatni, -mellékes, hogy nem is hiszem csinálná közönség elött ahogy beszélni sem akar mások elött, néha ha jol érzi magát s valaki itt van akkor beszél. Tehát csak azért mert örül, szereti. Játszunk amig igy van:)

Másik:
Ültem tegnap ott, ö fent a zuhanykarnison, egyszer csak : Mit csinálsz? Kész vagy?
Egyik mondatot sem szoktam mondani mikor ott ülök, de mind a kettönek van értelme neki. Nem elöször mondta, a kész vagy-ot most hetek ota nem használta, de szokta volt mondani a fürdöben. Hát kész:)))) Ugy használja a dolgokat....

Á´áá... mondja sokszor, ez mit jelent nem tudom, tippem a beszélgessünk kicsit áázásással, mondogatja s válaszolni kell, mert ha nem akkor mérgesen rámáázik. Tegnap este áázott s nem válaszoltam, erre az én áázásommal válaszolgatott magának:)))

Olyan fantasztikus ez az egész madarasosdi, föleg Lili intelligenciája ami sokszor ledöbbent, nem tudom igazábol mire is lenne képes, nem is fontos, de érdekes, olyan mint egy kisgyerek, szivja magába mint szivacs a vizet.

Kicsik azok inkább madarak, tudnak ök is sok dolgot, amire szükségük van kb.

Hir: Lehet Kitti már pocaklako, majd kiderül. (Kitti Totte neje lesz, ha ök is akarják.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése