kedd, április 21

Molli szeliditése

Olyan sokszor kérdezik topicon szeliditést hogyan, irok majd kiegészitgetve, ahogy történnek a dolgok Mollival. Többi madaramnál másként volt, kecskék babák voltak, de szülök által etetettek, Lili (nemes) kézzel etetett. Ez nem olyan leirás, hogy igy kell csinálni, nem csak igy lehet, ez Molli szeliditése.

Molli (kékarcu gyöngyös) nehezebb, mert ö kb már ivarérett, voilerben élt eddig madarak között, emberekkel alig találkozva.

Ápr. 19. este: Hozzánk érkezett, ezen a napon vagy elötte már kalitkába került, majd ismét elkapva grabancát a mi szállitoketrecünkbe, itthon ismét megfogva öt a kalitkájába. Meg volt sértödve, hátat forditott. (ez a sértödés jele, hagyj békén, nem érdekelsz)

20. reggel: még kalit másik oldalára ha közeledtem.
délután: már rudon ülve marad, csak ha egész közel megyek akkor megy el, többször kalit felém esö részére mászik, néz engem, csipog nekem.
este: már folyamatosan közelemben igyekszik lenni.
Dumálok, de nem eröltetem magam rá, lassu mozdulatok természetesen, hirtelen mozgásoktol megijednek. Kalitkába csak ha muszáj, akkor nyulok, akkor sem közelitek felé.

21. mint elözö este. Valoszinü sok dolog nem fog történni a következö napokban, vagy mégis? Most elkezdett játékkal játszani:)) Kukoricát, zöldborsot (héjábol kinyomtam igy 2 fél borso) nem ismeri, piros paprikát sem.
Magokat tegnap már evett jo étvággyal, vizet még 19.-én este ivott. Ez a fontosabb, de evés is, ilyen kicsi madarak már néhány orás éhezéstöl legyengülnek.
Jujj de örülök, hogy elkezdett játszani:))) Eddig csak ült vagy logot kalitka oldalán.

Fél orával késöbb: Molli elkezdett kukoricát enni:))

Este: már ugy 20-30 centire van vállamtol, kalitkát közelebb huztam -1 sarka van közel hozzám, nem akarom kényszeriteni semmire Mollit- és többnyire itt van amilyen közel csak tud jönni és csipog nekem. (Lili megtanulta Molli csipogását ma, ö is csipog, nagyon tetszik neki az uj tudománya. ) Ugrál, játszik közben, kapott buzacsirát, elöször nézte, aztán megkostolta s izlik neki is. Fürtöskölest még nem kostolta meg, 2 napja ott van neki, nem jön rá az is kaja.

Május 3. vasárnap. Ma 2 hete van itt.
Azota is idönként dumálok, kezemet mutogatom kalitkán kivül és belül, de nem közelitek hozzá kalitkán belül kézzel. Magot tettem tenyerembe többször, nézte, közeledik de nem mer odajönni és enni. Háromszor volt kint, elöször elforgattam ajtokat s kirepült "hátul", másodszor Csippi bement, ö ki, ma pedig elöször szépen kiült ajtojába, majd lesétált rajta s elreppent. Többször is kijöhetett volna már, nem mert. Kint simogathatom hasiját, engedi. Kint is bent is puszilgathatom, ma már ö is visszapuszil. Ujjamra még nem jön rá, botra viszont rárepül, ugy szoktam visszatenni. Zöldség-gyümi-csirákat eszegeti, már illedelmesen mindent megkostol. Csipog kedvesen, sokat táncol, néha vizestáljában fürdik.
Nagyon kedves kismadár, nagyon megszerettem. Igyekszik minél közelebb jönni hozzám, ha kimegyek hiv ö is vissza.
Fürtöskölest még mindig nem eszi. Lehet nem is szereti?

15. nap
A szeliditést befejezettnek tekintem.
Kezünkön elül, kézböl eszik, puszikat ad és enni kérne szájbol, nem kapott, engedi simogatni magát, hátát, nyakát is, kalitkán belül is.
Már este elpusziszkodott Tisszivel, a vállán ülve, le is filmeztem, http://csipcsirip.blogspot.com/2009/05/pusziszkodas.html . Ma rájött kézen kaja van, nem veszélyes, eszi, és el is üldögél kézen szépen.
"Finomitások" még lesznek, de aproságok.

Már csak egy dolgot irok ide: ritka kismadárka, nem tudom miért. Nagyon kedves, nem hangos, könnyen szelidült, nem is drága, nagyon aranyos és még szép is, aki nyitott rá ilyen madárkája legyen olvasson utána, ne rám hallgasson, mert én rábeszélem direktbe:)
Voltak hullámosaim, közelebbi kapcsolatban voltam nimfával, kanárikkal, zebrapinttyel, -Anyunak voltak- vannak kecskéim és nemesem az az nem vagyok egy jajj de tapasztalt valaki, de ebbe a kis tollpamacsba nagyon beleszerettem.

5 megjegyzés:

  1. Molli még nem lehet ivarérett. 2-3 éves korában lesz az. A kecskéknél nagyobb???

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Kissebb kecskéknél. Csippi a kecskefiu már fél évesen megpurcogta a kezünket, ami nem jelenti képes is lett volna utodokat nemzeni, de gyakorlatozott, mi meg kezet mostunk utána.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép az új jövevény. Olyan Palika formának tűnik.

    VálaszTörlés
  5. Köszönjük:) Igen, rokonyok a drágák, Palika is annyira cuki pofa:))))

    VálaszTörlés