kedd, április 14

1 hét

1 hete nem irtam, pörögnek a napok, pörgök én is.

Gyerekeknek szünet volt a mult héten, pénteken itt ünnep már, ma pedig ismét iskola.

Nekünk szülöknek ma találkozo fiunk pszichologusával, ugy 9-10 éve kb 3 hetente-havonta találkozunk, ha nagyon zürös akkor sürübben, néha ritkábban. Sokat segitettek ezek a találkozások, nagyon nem könnyü egy speciális szükségletü gyereket felnevelni, megprobálni kihozni a kihozhato maximumot és közben a házasság se boruljon be, sajnos a legtöbb beborul.

Pszichologus másik városban van, igy ha már ott voltunk bementünk az egyik üzletbe, -éhes is voltam, az üzlet elött van egy lakokocsi "konyhának" berendezve, különbözö tésztákat árulnak, kedvencem a Mexikoi darálhusos, két féle fött tésztával, sajtos tejszines szosszal, ma is nagyon finom volt- ajándékokat keresek Tisszi szülinapja jövöhonapban lesz s tudtam kell onnan pár aproság is. S mit találtam? Na mit?:)))))))))))))) Magyar savanyu káposztát, konzervben persze, nem kell fujolni, távol az öshazátol az ember ennek is örül:) Szoktam hozni kocsival, de ugye egyhamar nem lesz kocsikázás haza, hát nagyon megörültem. Imádom a töltött káposztát, két nagy fazékkal szoktam fözni s megy a fagyasztoba, aztán eszem mellé a jo kis magyar Bilagitot:))) Tisszi is imádja, neki B-bötüs még nem kell. Férjem nincs odáig érte, megeszi ha nincs más, fiam az fujjol, de nem baj, addig jo nekünk mig rá nem jön, hogy finom, mert akkor már 3 lábosban fözhetem:))
Ott a boltban találtam nagyon cuki "kuckokat", volt egy akkora is ami a kicsiknek lenne jo, de ök tojnak mindenhova, Lili nem, szoval gondolkozom tegyek-e probát, nekik is veszek, vagy sem.
Aztán tettünk is egy probát ágyban, rögtön bement kuckoba, kicsit játszottunk, majd kezdett ásitozni, lekapcsoltam lámpát, gondoltam pihenünk kicsit mig apa-lány páros hazaér. Lányka reggel elbicajozott suliba, majd bicajt elfelejtve hazasétált. Itt sem ajánlatos bicajt kint hagyni éjszakára, elmentek érte. Én meg bár nem akartam, de bealudtam. Kalapálásra ébredtem, de inkább igy irom le.....

Néha valami nem "akarodzik megtörténni" s néha kiderül miért is kellett az idö hozzá.
Egyik példa a hálomban a függöny megvarrása, feltettem anyagként nézegetni, hogy lenne jo, hogy csináljam, aztán ugy maradt, kiderült de jo is, mert karnist Lili miatt mennyezet alá kell szerelni, ha megvarrtam volna most majd rövid lenne.
Másik az elöszobába már tavaly tavasszal megvettük az uj padlot de eddig nem tettük le, majd ugye jött az ötletem a küszöbök elbontására és tegnap felszedtük a régi padlot (bele is törött a körmöm brühühü :(( mig pajszerral feszegettem felfele..padlot feszegettem, nem a körmöm;) ) s bontunk 3 küszöböt. Ajtot le kell venni, majd ajtokeretet kicsavarozni s alulrol kiütni a szögeket-küszöböt, -ezzel kalapált ma- s ajtokeret vissza. Tudom majd tologatni kalitkákat:)))

Itthon nálunk nincs öszi, meg tavaszi nagytakaritás, nagy is a ház, eröm is a férjemé is véges, -gyerekek fáradtságát, idöhiányát inkább nem is emlitem ;) - személyzetre se nem telik, de nem is lennék oda az ötlettöl, hogy valaki takaritsa a saját különbejáratu koszunkat. Igy én (ill mi, amit tudok megcsinálom sk) hol itt, hol ott nagyobb-takaritoktakaritunk. Utobbi idöben elég sokat tötyögtem hol itt, hol ott, hogy nagyobbat alkossak:) de.... Elég sok renoválás volt utobbi idöben, emeletet is átépitjük, falakat bontunk és huzunk fent... elöbb-utobb. Most éppen az elöbbre szavazunk, egész télen az utobbra voksoltunk. Szét vagyunk a házban, sok-sok dolog nincs a helyén, meg-most-már-nem-érdemes-megcsinálni-mert-ugyis-költözik a cuccos.... Áhhhhh.....
No ismét teszünk egy kisérletet emelet megcsinálásara. Tul sok uj fal nem kell, csak 5-6 méter, némi anyag van is már, ez nem vészes anyagilag. Ajtot már találtam, meg is vettük használtan, miután láttam ujonnan sok ezer korona mert 2 szárnyas kellett egy honapig naponta bujtam hirdetéseket s néhány 100-bol szép ajto lett. Tisszi szobájába festék van, söt felét már kifestettem, Chrishez még nincs, de ez is néhány száz koronás tétel. Oriás falposztereket akartak, azok is várnak feltetelre. Fiamnak "uj" butor (szekrények) a garázsban, remélem nem penészedett meg. "Uj", mert azt is használtan lett, tök jopofa és ugye valami 110 magas csak a fal két oldalon a tetö alatt, nem könnyü olcson jot találni oda. Lányomnak ágy/éjjeliszekrény lefestve es dekuztam, egy komod is várja felkerüljön, azt is festettem dekuztam, garázsban egy 2 fiokos, asztalnak lenyithato, felül-belül kisfiokos "komod" azt hiszem az ilyeneknek van valami nevük magyarul is, de nem tudom mi várja fessem, dekuzzam, elöszobában pedig a kb 150 éves nagyon kemény nehéz fábol készült de már átfestett -az az semmi amit meg kellene öriznünk eredetiségében az utokornak- láda, azt hiszem 140 valahány centi hosszu. Olyan stabil, hogy én is nyugodtan ráülhetek:) No ezt is át akarom festeni, most füzöld, fekete fémpántokkal, s dekuzni.
Ami komoly tétel anyagilag az a padlo, 60pár nm kell, és hiába csak laminát és ocso, hát most az se ocso. No ez gond, meg az idö meg az erö....

2 megjegyzés:

  1. Na, ahogy elnézem te sem unatkozol. Ünnepek előtti nagytakarítást én sem csinálok már jó ideje. Így is elég dilis leszek, mire eljönnek az ünnepek, nem ám ha még takarítónőcit is játszanék előtte. Jó töltöttkáposztázást nektek.
    Azt az asztallá lenyithatós cuccot szerintem szekreternek hívják, már ha az amire gondolok :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, az lesz az itt is hasonlo a neve:)

    VálaszTörlés