vasárnap, június 6

Csibecsapat

Drága Lili hülye szokása, hogy néha megy sapisok ketrecére s ott veszekszik Tottéval, egyik nap olyan jol sikerült a figyelemeleterelö manöverem, hogy Totte egy darabot kiharapott az ujjambol, az összes börrétegemet.
Persze probálom tiltani, elzavarni Lilit.
No az oskolában meg rájöttem Lili fél madaraktol.
Ebböl a veszekedésböl is elegem van, igy most ha Lili megy, kiveszem Tottét vagy Mollit is.
Molli ha Lili közeledik elmegy, Totte az nem mindig. Lili még repülöbemutatot is szokott tartani, nézd mekkora hatalmas szárnyaim vannak, nagy vagyok. Viszont még a becsukott sapiskalitra se mehet rá, akkor Totte mint egy repülö bomba megy. Csöröztek néhányszor, de már játszottak is ugy a 3 kint volt egyszerre, na nem egymással, de a fél szemük egymáson. Vagy menni fog vagy nem.

Totte csipett, igy aztán Tisszi többször hozta, bezárta, hogy a fene! csip.... Ugye ez senkinek sem jo, hisz az ember 2x meggondolja engedeje-e magára az egyébként hizelgö tollpamacsot.
Aztán megunva, s már több dolgot kiprobálva végül is tetszik vagy sem, jobb ötlet nem lévén eröszakhoz folyamodtam, megfogtam a csörét. Nem ráztam, nem koppintottam csak fogtam, s nem kiabálva -hisz a kiabálás a legtöbb papagájnak pozitiv élmény- határozottan mondtam nem csip! Már nem csip. Néha még elfelejtkezik magárol, akkor rászolok, néha azt felejti el a fülem is én vagyok, de nagyon ritkán. Ovatosan jászik ujjainkkal, valamit nagyon szeretne a számbol, egyik lábával akarja fogni a számat s fél feje benne a számban, ovatosan, szeretettel probálom lefejteni. Nagyon sok puszit és simit kap, többször is kiengedem mint korábban, hisz szépen elvagyunk, s ugye többször Lilivel együtt is kint vannak. Tünemény lett a kisdög. Egyik nap lányom barátnöje is itt volt, ismerik egymást de Totte nem ment rá. No most rátettem, aztán ott is maradt, elment s többször visszament rá önszántábol. Határozottan Csibisedik Totte:)))

Már Tottét is elkezdtem tréningezni, még csak 1 dolgot.
Lili az nagyon sok dolgot tud már, még Dani álla is leesett, mennyire okos. Nagyon szépen gyorsan tanul, büszke is a tudására, olyan boldog. Egyik reggel leültem konyhában a székre, már jött a másikra gyakoroljunk, semmi eröszak mint látszik;)
Napi 1-3x néhány perc, amikor látom kicsit kezd lankadni a figyelme rögtön abbahagyjuk.
Majd irok erröl, de sok és összeszedettnek kell lennem érthetöen tudjak irni, hisz elöbb az elméleti alapokat kellene leirjam.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon okosak ezek a tollasok, de eleinte csinyján kell velük bánni. Később már símábban megy velük dolog. Ma olvastam ki " Alex és én" című könyvet. Jó volt, sokat tanultam belőle.

    VálaszTörlés
  2. No igen, jol csinálni, itt áll vagy bukik az egész.
    Alex utodjárol volt egy filmecske a multkoriban, érdekes volt.

    VálaszTörlés
  3. Adhatnál tanácsot: Ropi csíp. Igaz, hogy nem haragból, de akkor is fáj.Lacinak a borostáját akarja egyenként kihúzni, vagy a nyakbőrünket rágcsálja, néha olyan kicsiket csíp, mintha pici tűkkel szurkálnának. Olyan mint a kiskutya, amelyik játszik a kézzel és rágcsálja. Ha megfogom a csőrét, akkor ráharap az ujjbegyemre, még tetszik is neki, hogy odaraktam a csőréhez, van mit rágni. Ha a nyakhajlatomban van, vagy a vállamon, nem is látom, nem tudom megfogni a csőrét.
    Szóval nem tudom, hogyan szoktassam le róla, néha már szidom a jó édes anyukáját, pedig tudom, hogy nem bántásból csinálja.

    VálaszTörlés