szombat, június 11

Kiflicskék


"Nagyon finom a mákosguba receptje.Azoknak a háziasszonyoknak szeretnék segíteni, akik kulfoldon élnek és ott nem kapható kifli, ime a recept:

Kifli (16 drb)
Ha soknak találod ezt a mennyiséget,ha kihul, rakd be a mélyhutobe és bármikor felhasználhatod, amikor kiflire lesz szukséged.
Hozzávalók:
1/2 kg sima liszt
1/4 liter tej
1 csomag száraz éleszto (vagy kb.4 dkg friss éleszto)
60gr vaj vagy bármilyen zsiradék (120ml olaj)
1 kávés kanál só
1 " " cukor

Simára kidagasztani, megkeleszteni és 4 felé vágni, cipókat formálni belole. Minden cipót kerekre kisikálni , átlósan 4 felé vágni és kifliket formálni belole.(Ne ijedjunk meg ilyen állapotban a kiflik ceruza vékonyságúak).
A tepsiben újra kelesztjuk amíg kifli vastagságúra megvastagodik.
(Én a legalacsonyabb hofokra állított sutoben kelesztem, majd amikor megkelt a sutot 180 C fokra állítjuk és kb.15-18 percig sutjuk.
Finomabb mint az uzletben vásárolt kifli."

http://www.desszert.eu/makos_guba

Sokszor megsütöttem, mindig variálok egy picit. Sot eleve kevesebbet tettem bele de még ugy is sos volt, teáskanál-elejényi elég bele, a dupla adaghoz, pláne ha gubához lesz.

Mindig dupla adagot sütök és néhány darab kihülés után még aznap megy a mélyhütöbe 1-1 étkezésnyi 1-1 zacsiba, lehegesztem.

Már csak kb 6 deka élesztöt teszek bele frisset, majd legközelebb már 5 -öt probálom ki.

Mainál 4 dl tej és 1 dl viz.

Szortam meg sajttal is feltekere´s elött, hátt... több sajt mint én gondoltam és inkább füstölt jobb lenne.

Eléggé egyenesre csinálom csak néhányat görbitek, igy lehet direkt beletenni a virslit ki mivel szereti, akár piritott hagyma is mehet olyan ikejjásan;)

Keleszteni 50 fokos sütöben tálban aztán mikor jön már ki akkor nyujtom, darabolom.

A 2. kelesztés az összes tepsi -a 3 nagy tepsi tele lesz ugye- egyszerre be meleglevegöre állitva 50 fokra.

No lépek kisütni..... multkorirol van a kép.. aztán még melegen csak vajjal/margarinnal....

Sütés sima 180¤ husz percek, a csepp-es állásnál is, de nagyobbacska különbséget nem éreztem attol visszatartotta a gözt. Meleglevegösön 175 ¤ 1 tepsi 20 perc ez ok, a 3 tepsi egyszerre 175¤ 25 perc lett s kisssé szárazabb, na ez nem a legjobb bár tény ehetö.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése